جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

بحران میانسالی در فضایی برفی روایت می شود

فرشباف: «بهمن» سبک جدیدی از فیلمسازی را به سینمای ایران عرضه می کند/ نسخه نهایی را هفته دیگر تحویل خواهم داد

فاطمه معتمدآریا در فیلم سینمایی بهمن*

سینماپرس: مرتضی فرشباف گفت: «بهمن» فضایی بسیار نو دارد و به جرأت می توانم بگویم سبک جدیدی را به سینمای ایران عرضه می کند. این فیلم تولیدی بسیار خاص داشت و تمامی پلان های فیلم در یک فضای برفی گرفته شد و کلاً تمامی فیلم فیلم با شروع بارش برف آغاز و با قطع بارش به اتمام می رسد.

کارگردان فیلم «سوگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درآوردن پلان های برفی در زمانی که برف نمی بارید کاری بسیار سخت و دشوار بود که با دقت و وسواس هومن بهمنش به عنوان مدیر فیلمبرداری، جواد مطوری و آرش آقابیک به عنوان طراحان جلوه های ویژه میدانی و کامپیوتری و همچنین زحمت های فراوان بهزاد کزازی برای طراحی صحنه به ترکیبی عالی دست یافتیم که حتی در زمانی که برف نمی بارید فضای برفی را به صورت رئال خلق نماییم تا برای مخاطبان باورپذیر باشد.

این کارگردان با اشاره به اینکه «بهمن» فیلمی پر لوکیشن است افزود: جاده های میگون و ساختمانی در فرمانیه از جمله لوکیشن های اصلی این فیلم سینمایی هستند اما ما به دلیل شرایطی خاص که فیلمنامه آن را ایجاب کرده بود مجبور شدیم دکور عظیمی نیز بسازیم که بخشی از فیلم را در دکور فیلمبرداری کردیم.

فرشباف در ادامه این گفتگو «بهمن» را فیلمی با فرایند تولید سنگین( بیگ پردواکشن) خواند و اظهار داشت: تولید این فیلم جرات و جسارت زیادی را می طلبید و من از آقای نوروز بیگی به عنوان تهیه کننده فیلم بسیار سپاسگذارم که این جسارت را داشتند که برای تولید این فیلم که بر پایه شخصیت شکل گرفته و ماجرا محور نبود سرمایه گذاری کردند.

این کارگردان جوان سینما در مورد داستان جدیدترین فیلمش گفت: داستان فیلم در رابطه با هما پرستار مجرب یک بیمارستان است که پیشنهاد پرستاری از یک خانم مسن در شیفت شب را می پذیرد و در این بین با اتفاقاتی که در حیطه زندگی خانوادگی اش یعنی دوری از همسر به دلیل شغل خودش و همچنین دوری از فرزندش که تازه به خارج از کشور رفته است مواجه شده و دچار بحران میانسالی می شود و به دیدگاهی جدید در زندگی دست میابد.

فرشباف در مورد بازیگران فیلمش نیز خاطرنشان کرد: داستان فیلم بر حول محور بازی خانم معتمد آریا می چرخد، همچنین من خیلی خوشحالم که آقای احمد حامد راضی شدند که علیرغم میل باطنی شان برای اولین بار در این فیلم نقش مقابل همسرشان خانم معتمدآریا را بازی کنند که به عقیده من تجربه ای نو شده و مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد.

وی در خاتمه این گفتگو در مورد آخرین مراحل فنی «بهمن» اظهار داشت: این فیلم این روزها در مرحله تصحیح رنگ و میکس نهایی قرار دارد و احتمالاً تا اواسط هفته آتی به صورت کامل آماده نمایش خواهد شد و نسخه نهایی را به دبیرخانه جشنواره تحویل خواهیم داد.

گفتنی است؛ مرتضی فرشباف در سال ۱۳۶۴ در گنبد کاووس به دنیا آمد او لیسانس هنر های زیبا از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد و از سن ۱۸ سالگی به عنوان کارگردان، نویسنده و فیلمبردار مشغول کار بوده است. او پنج فیلم کوتاه با نام های «هالووین»، «فرش»، «تاکسی»، «پولکی» و «باد هر کجا بخواهد می وزد» را ساخته است. «سوگ» اولین فیلم بلند او به شمار می آید که برنده جایزه اصلی بخش جریان نو شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پوسان و برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره دوویل فرانسه شده است. «بهمن» دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان است که در بخش اصلی سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.