چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

گفتگویی کوتاه با یک صدابردار سینما

«بهروز معانیان» صدابرداری فیلم جدید علی عطشانی را بزودی در آلمان انجام می‌دهد

بهروز معاونیان

سینماپرس: بهروز معاونیان گفت: به زودی صدابرداری فیلم سینمایی «بهشت» به کارگردانی علی عطشانی را در کشور آلمان انجام خواهم داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: امسال صدابرداری فیلم سینمایی «آوزهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی و تهیه کنندگی امیر حسین شریفی را در لبنان انجام داده ام. 

صدابدار «کلاشینکف» در ادامه افزود: همچنین صدابرداری  «پرونده ای برای سارا» به کارگردانی نادرمقدس را انجام داده ام که قرار بود این اثر برای نمایش در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان آماده شود که به دلیل به طول انجامیدن مراحل فنی این اثر از حضور در این جشنواره باز ماند و چند پلان آن دوباره تکرار شد.

معاونیان در ادامه بیان داشت: متاسفانه هر دو فیلمی که صدابرداری آنها را انجام داده ام از حضور در  سی و سومین جشنواره فجر بازمانده اند.

صدابردار «لیلی با من است» در مورد آثار در نوبت اکران خود نیز گفت: فیلم های  سینمایی «انارهای نارس» ساخته مجید رضا مصطفوی و «شاباش» ساخته حامد کلاهداری را نیز در نوبت اکران سینماها دارم و امیدوارم این دو اثر بتوانند به زودی به نمایش عمومی درآیند.

برپایه این گزارش، بهروز معاونيان در سال ۱۳۳۶ در مشهد متولد شد و تحصيلات خود را تا مقطع ديپلم ادامه داد. از سال ۱۳۵۵ با قبول شدن در كنكور به تهران آمد و در رشته صدابرداری در دانشكده تلويزيون و سينما مشغول به تحصيل شد و در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به استخدام تلويزيون درآمد و تا سال ۱۳۶۴ سريال های زيادی را از قبيل «سلطان و شبان»،‌ «اميركبير»، «تئاتر فاستوس» را صدابرداری كرد. در همان سال با شروع فيلم «باشو غريبه كوچك» به کاگردانی بهرام بیضایی به همراه جهانگير ميرشكاری و اصغر شاهوردی صدابرداری سرصحنه را به سينما آورد تجربيات زيادی را در اين زمينه كسب كرد. در سال ۱۳۷۶ شركت بهرايان فيلم را به همراه بهروز خوش رزم (تهيه كننده و مجري طرح و مدير توليد) تأسيس كرد و به مدت سه سال مشغول به كار شد و فعاليت خود را در زمينه ساخت استوديو ادامه داد. او در كنار صدابرداری، نويسندگی و كارگردانی را تجربه كرد و موفق به ساخت فيلمی كوتاه با عنوان «غريبه و من» به طريقه dvc شده است.

۳۸ فیلم در کارنامه صدابرداری بهروز معاونیان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «فرش باد»، «معادله»، «لیلی با من است»، «روز سوم» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.