چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

در قالب یک موسسه فرهنگی سهامی خاص

«آتش و قداره» با حمایت مسئولان و فعالان اقتصادی«گرگان» ساخته می‌شود/ ارائه الگویی صحیح از مشارکت مردم در سینما

سعید راد در گرگان

سینماپرس: محمد عرب کارگردان سینما صبح امروز گفت: به محض تامین سرمایه توسط موسسه فرهنگی سهامی خاص علاقمندان به فعالیتهای سینمایی و فرهنگی در شهرستان گرگان فیلم سینمایی «آتش و قداره» را اوایل بهمن ماه کلید خواهیم زد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: از مدتّها پیش راه اندازی موسسه‌ فرهنگی و سینمایی با پیگیری و حمایت شورای اسلامی شهر گرگان، توسّط فعالان فرهنگی و هنری استان در دستور کار قرار داشت که سرانجام عصر روز پانزدهم دی ماه نخستین جلسه‌ی عمومی آن با حضور اعضاء بعضی از اصناف، تجّار، تولید کنندگان مختلف، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، شهردار گرگان و دیگر مسئولین برگزار شد. 

این کارگردان سینما در ادامه افزود: سعید راد بازیگر سینما نیز به عنوان «مهمان ویژه» در گردهمایی سرمایه گذاران این موسسه حضور پیدا کرد و مقرر شد در اولین اقدام با سرمایه گذاری بر روی فیلم سینمایی «آتش و قدراه» به تهیه کنندگی یدالله صمدی شرایط تولید این فیلم فراهم شود.

وی بیان داشت: بی شک این اقدام در سایر بخش های فرهنگی نیز قابل توسعه بوده و موسسه مربوطه با بازگشت سرمایه امکان فعالیت در بسیار دیگر از بخش‌ها رانیز خواهد داشت.

عرب در ادامه افزود: به محض تأمین منابع مالی، پیش تولید این اثر سینمایی آغاز خواهد شد و انشالله در اواخر بهمن ماه بدون هیچ وقفه ای پروسه فیلمبرداری فیلم سینمایی «آتش و قداره» را آغاز خواهیم کرد.

به گفته عرب، «آتش و قداره» جزو آثار قصه‌گو، قهرمان‌محور و بدون پايان باز است. انسجام در بيان اين فيلمنامه که نوشته‌ «منصور براهیمی» است، سنّت جوانمرديِ ايرانيان را به تصوير مي‌کشد. فيلمنامه‌ «آتش و قدّاره» علاوه بر داشتن ظرفيت بالاي ادبي، ويژگي‌هاي همذات پنداري بسيار خوبي با مخاطب ایرانی و شرقی را دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «قند تلخ»‌ درباره‌ عوامل تولید نیز گفت: تاکنون حضور حسن پویا به عنوان (مدیر فیلمبرداری) و محمدصادق آذین به عنوان مدیر تولید قطعی شده است و در حال حاضر مشغول انتخاب بازیگران هستیم.

برپایه این گزارش، فيلم های «سمفونی تاريک»، «يک الف ناقابل» و «قند تلخ» در کارنامه کارگردانی محمد عرب به ثبت رسیده است.

به گزارش سینماپرس، اینگونه مشارکت‌های عمومی در تولید آثار سینمایی با حمایت شورای اسلامی شهرها و با حضور فعالان اقتصادی در شرایط کنونی سینما و ضرورت تقویت بخش خصوصی اقدامی قابل ستایش است که در صورت توسعه‌ آن می توان به آینده سرمایه گذاری صحیح در سینمای ایران امیدوار بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.