سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

سازندگان «آزادی مشروط» در گفتگو با سینماپرس

مهکام: موضوعات اجتماعی همیشه دغدغه اصلی من است/ جباری: باز هم با فیلم اولی‌ها کار خواهم کرد

حسین مهکام -مقصود جباری

سینماپرس: حسین مهکام کارگردان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» که فیلمش در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد گفت: من حتی زمانی که به عنوان فیلمنامه نویس در سینما فعالیت می کردم نیز دغدغه مند موضوعات اجتماعی بوده ام و اولین فیلم خود را نیز بر اساس همین دغدغه ها به تصویر کشیدم.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «گهواره ای برای مادر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آزادی مشروط» یک فیلم اجتماعی است و شاید یکی از دلایل اینکه من به حوزه های اجتماعی علاقه بسیاری دارم این باشد که به جز این عرصه در هیچ زمینه دیگری تخصص ندارم و نمی توانم وارد حوزه های دیگر بشوم.

وی ادامه داد: به همین دلیل در تمامی فیلمنامه هایی که چه به صورت انفرادی و چه به صورت مشارکتی به رشته تحریر درآورده ام این دغدغه ها به وفور به چشم می خورند و به نوعی حساسیت های ذهنی و دغدغه های شخصی من بر پایه اینگونه مسائل بنیان گذاری شده است.

مهکام با تاکید بر اینکه به دلیل داشتن تخصص در این زمینه می بایست در فیلم اول خود نیز سراغ موضوعات اجتماعی می رفتم اظهار داشت: شناخت نسبت به موضوعاتی که کارگردان و یا فیلمنامه نویسان در مورد آن فیلم ساخته و یا فیلمنامه می نویسند بسیار مهم است. البته از سوی دیگر این فیلمساز نیست که بخواهد به سمت و سوی موقعیت دراماتیک پیش برود و این موقعیت دراماتیک است که می بایست وارد ذهن فیلمساز شده و پس از آن به دغدغه او تبدیل شود والا نتیجه فیلم درست از آب درنخواهد آمد.

این کارگردان و فیلمنامه نویس در مورد داستان «آزادی مشروط» گفت: این فیلم داستان زندگی ۳ شبانه روز از یک خانواده را روایت می کند که با یک بحران جدی که برای پسر خانواده به وجود آمده روبرو شده و مشغول دست و پنجه نرم کردن با این بحران هستند. این فیلم با رویکردی روانکاوانه سعی در حل مسائل، معضلات و مشکلات خانواده ها دارد و امیدواریم که با توجه به اینکه زندگی خانواده های ایرانی را به تصویر کشیده است با اقبال عمومی روبرو شود.

بر اساس این گزارش مقصود جباری تهیه کننده «آزادی مشروط» نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حسین مهکام آنقدر در سینما سابقه فعالیت دارد که نمی توان او را به عنوان یک کارگردان فیلم اولی به حساب آورد و من بسیار خوشحالم که توانستم با وی در این پروژه همکاری داشته باشم. مهکام پیش از این به عنوان فیلمنامه نویس در بسیاری از آثار شاخص سینمای ایران نقشی کلیدی داشته و کاندیدای دریافت جوایز بسیاری نیز شده است.

وی افزود: من معتقدم که در کار با فیلمسازان کار اولی همیشه جواب بهتری برای مخاطب می گیرم و بسیار می توانم از جوانان در این زمینه بیاموزم؛ از همین رو مایل هستم پس از این هم با کارگردانان فیلم اولی همکاری داشته باشم و به خصوص در حوزه اجتماعی که همیشه جزو دغدغه های اصلی ام بوده است دست به تولید فیلم بزنم و مسائل و مشکلات جامعه را از دریچه فیلم بیان کرده و برای برون رفت از آن به جامعه راهکار بدهم.

وی ادامه داد: معتقدم سینما آنقدر رسانه بزرگ، قدرتمند و تاثیر گذاری است که می تواند نقش موثری را در جامعه ایفا نماید و پاسخی برای حل مشکلات بشری باشد.

گفتنی است؛ تعدادی از عوامــل این پــروژه عبارتند از: حسین مهکام (نویسنده و کارگردان)، کیانوش عیاری (مشاور کارگردان)، عباس بلوندی (طراح صحنه و لباس)، سعید ملکان (طراح چهره‌پردازی)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، محمود محمدطائمه (مدیر تولید)، علی ملاقلی‌پور (برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)، بابک اردلان (صدابردار) و کورش پیرو (عکس).

بازیگران این فیلم عبارتند: رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، علیرضا آقاخانی، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، محمد کارت، محمدعلی کیانی، علیرضا مظفری، بهاران بنی احمدی، میثم غنی‌زاده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.