یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

گپی با کارگردان «واجب فراموش شده»

جای خالی جشنواره فیلم عمار همیشه در حوزه فرهنگی کشور حس می شد/ مردانی: در حال ساخت«فهمیده های بلوچستان» هستم

آرم عمار*

سینماپرس: محمدعلی مردانی که با فیلم مستند «واجب فراموش شده» در بخش رقابتی جشنواره فیلم مردمی عمار حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد این فیلم و همچنین جشنواره مردمی فیلم عمار سخن گفت.

در ابتدای این گفتگو مردانی اظهار داشت: من این فیلم را تنها به یاد طلبه بسیجی شهید، علی خلیلی که دو سال قبل به دلیل امر به معروف و نهی از منکر توسط چند جوان که از مسکرات استفاده کرده و حالت عادی نداشتند و مزاحم یک خانم جوان شده بودند ساختم.

وی ادامه داد: ما این فیلم را با محوریت زندگی ایشان و از دوران کودکی شان ساختیم و به مسائلی از قبیل چگونگی ورود ایشان به بسیج، حوزه علمیه و دیگر فعالیت هایی که انجام می دادند پرداختیم؛ در این فیلم گفتگوهایی از خود ایشان و اعضای بسیج، مسجد و حوزه داریم.

مردانی با تاکید بر اینکه این فیلم می تواند تلنگری به جامعه ما باشد و یاد تمامی شهدای امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگهدارد گفت: من مایل بودم در این فیلم به زندگی شهدایی بپردازم که یادی از آن ها نمی شود؛ از نظر من امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما فراموش شده و این مسئله باید دوباره احیاء شود. ما قصد داشتیم در این مستند به این مسئله مهم بپردازیم و کسانی را که جان خود را در این راه از دست داده اند معرفی کنیم که خوشبختانه این فیلم با حمایت سازمان بسیج مستضعفین ساخته شد.

مردانی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: جای خالی جشنواره فیلم عمار همیشه در حوزه فرهنگی کشور دیده می شد و در واقع مسئولین فرهنگی کشور باید برای راه اندازی این جشنواره وارد عمل می شدند که در نهایت دلسوزان فرهنگی کشور که از دل مردم برآمده بودند این جشنواره را راه اندازی کردند .

وی ادامه داد: یکی از وبژگی‌های اصلی این جشنواره مردمی بودن آن است. از طرفی دیگر همه کسانی که علاقه به فیلمسازی دارند می توانند در این جشنواره شرکت کنند و فیلمهای شان در سطح کشور حتی در روستاها اکران شود. همچنین نحوه اختتامیه و افتتاحیه این جشنواره از تشریفاتی آنچنانی برخوردار نیست و همه مردم نیز نمی توانند در این مراسم حاضر شوند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: آثاری که در این جشنواره حضور دارند آثاری هستند که در جشنواره های دیگر کمتر شاهد آن هستیم. آثاری که در آنها به طور مستقیم و پر مایه به مباحث انقلاب و ارزش ها اشاره می شود؛ در صورتی که در جشنواره های دیگر این اتفاق رخ نمی دهد. امسال شاهد استقبال بسیاری از سوی مردم بودیم و نسبت به سال گذشته نیز آثار بیشتری به جشنواره ارسال شده است و صدا و سیما نیز بیش از پیش به این جشنواره می پردازد که همه اینها نشانه تکامل جشنواره در سالهای اخیر است.

کارگردان «سمیه کردستان» در خاتمه این گفتگو از ساخت فیلمی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال ساخت فیلمی به نام «فهمیده های زمان» در بلوچستان هستیم، این فیلم به کسانی می پردازد که در عملیات انتحاری شهید شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.