دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

انتقاد یک فیلمساز کوتاه از نحوه اکران هنر و تجربه/ عباسپور: «روز به یاد ماندنی» را با حمایت سینمای جوان خواهم ساخت

نیما عباس پور*

سینماپرس: نیما عباس پور کارگردان فیلم کوتاه که فیلم «جدول، روزنامه و ...» به کارگردانی وی برای اکران بخش دوم فیلم های کوتاه هنر و تجربه در نظر گرفته شده است از شکل اکران این فیلم ها و لزوم پایدار بودن این روش اکران در سینماهای کشور سخن گفت.

عباس پور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: اکران فیلم های کوتاه، مستند و تجربی در گروه اکران بخش هنر و تجربه فکر و ایده خوبی است و به فیلم هایی که تا امروز امکان نمایش عمومی پیدا نکرده اند فرصت دیده شدن می دهد که البته این روش مستلزم پایدار بودن است و امیدوارم مثل دوره های دیگر که با نام هایی تحت عنوان «آسمان باز» و غیره این فیلمها اکران می شد و اشکالات بسیاری در آنها بود این دوره نیز دوره ای گذرا و پایان پذیر نباشد.

این کارگردان در ادامه با اشاره به چرخشی بودن اکران این فیلم ها خاطرنشان کرد: البته حالت چرخشی که برای این فیلمها در نظر گرفته شده است فکر چندان خوبی نیست و بهتر بود فیلم ها به صورت ثابت در سینماهایی مشخص اکران شوند تا مخاطبان بتوانند با فیلمها و زمان اکرانشان آشنا شده و برای دیدن آن ها تصمیم بگیرند اما این شکل اکران مخاطبان را برای انتخاب و دیدن فیلمها دچار مشکل می کند و نمی توانند به راحتی فیلمهایی که مدنظر دارند را در سانس های مشخص ببیند.

کارگردان فیلم کوتاه «آسانسور» در ادامه افزود: اظهار نظر درباره تأثیر این روش اکران در ساخت فیلم های کوتاه فعلاً عجولانه است و بهتر است صبر کنیم تا این رویه ادامه دار شود و تأثیر آن را در این حیطه شاهد باشیم. همه فیلم هایی که در این بخش اکران می شوند از تولیدات قدیم هستند و هنوز فیلم هایی با شناخت و هدف اکران ساخته نشده اند و اظهار نظر در این باره نیازمند دیدن تأثیر این رویه بر این فیلم ها است.

عباس پور با اشاره به استقبال ناچیز از اکران بخش هنر و تجربه از سوی مخاطبان خاطرنشان کرد: همراه شدن مردم با فیلم های مستند، تجربی و کوتاه مسئله ای است که به مرور زمان رخ می دهد و امیدوارم این شکل اکران فیلم کوتاه را وارد سبد فرهنگی مردم کند. مردم فعلاً به دیدن فیلم های کوتاه در سینما عادت ندارند و در این سالها نیز عادت به این داشته اند که این فیلمها را رایگان در جشنواره ها مشاهده کنند.

وی در پایان از ساخت فیلمی جدید خبر داد: در حال حاضر مشغول مراحل پیش تولید ساخت فیلمی کوتاه به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «روز به یاد ماندنی» هستم که داستان پیرمردی را روایت می کند که قصد دارد روز تولدش را خارج از خانه بگذراند.

نظرات

  • فیلمساز ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۱۵:۲۷
    2 0
    آقای نیما عباسپور! جای تولید آثار شما در انجمن نیست تصور نمی کنید باید به مرکز گسترش سینمای مستند بروید؟ چرا اجازه نمی دهید انجمن به ماموریت اصلی خود یعنی آموزش و حمایت از تولید آثار آماتور و نیمه حرفه ای بپردازد؟ با بودجه ای که انجمن به شما اختصاص می دهد می تواند از حداقل 5 فیلم کوتاه آبرومند توسط کارگردان های جوان و خلاق حمایت کند. انجمن نیاز به معرفی نیروهای جدیدو تازه نفس دارد نه تکرار تاریخ دهه 70

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.