شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

انتقاد یک فیلمساز از عدم حمایت انجمن سینمای جوان از تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع دفاع مقدس

سیف الله یزدانی فیلمساز فیلم کوتاه

سینماپرس: سیف الله یزدانی فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از عدم حمایت مراکزی چون انجمن سینمای جوان از فیلمهای کوتاه با موضوع دفاع مقدس انتقاد کرد.

وی در این گفتگو با اشاره به وضعیت فیلم های کوتاه با موضوع دفاع مقدس در سطح کشور اظهار داشت: تعداد مؤسساتی که از ساخت فیلم های دفاع مقدس حمایت می کنند در سطح کشور بسیار کم است.

وی افزود: به عنوان نمونه انجمن سینمای جوان ایران که می تواند نقشی اساسی در این حیطه ایفا کند هیچ حمایتی از آن دیده نمی شود و همین مسائل باعث شده تا مشکل بودجه در  دلیل کم کاری ساخت فیلم های دفاع مقدس تأثیرگذار باشد.

یزدانی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات سینمای دفاع مقدس نبود قصه و فیلمنامه جذاب و غیر شعاری است.

این کارگردان با اشاره به ضرورت ساخت فیلم های سیاسی توسط فیلمسازان جوان گفت: در فیلم های سیاسی نیز من جسارتی از سوی فیلمسازان نمی بینم و نقدهای درستی در این فیلم ها صورت نمی گیرد. متأسفانه اکثر فیلمسازانی که به سمت ساخت فیلم های سیاسی می روند مشغول عقده گشایی می شوند و از آنجا که این ژانر دارای موضوع حساسی است باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 یزدانی در عین حال اظهار داشت: در حال حاضر مشغول ساخت فیلم کوتاهی با نام «بوم سفید» هستم که در مرحله پیش تولید قرار دارد؛ ما مشغول پیدا کردن لوکیشن های مورد نظر هستیم و عوامل اصلی این فیلم هنوز مشخص نشده اند.

این کارگردان در ادامه افزود: این فیلم دارای موضوعی مربوط به دفاع مقدس است و قصه یک مادر شهید را روایت می کند که عکسی از پسرش ندارد و از یک نقاش خواهش می کند که چهره فرزندش را  بکشد. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.