سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

تهیه کننده فیلم «هومن سیدی» در گفتگو با ما:

سعدی: در «سیزده» سیاه نمایی نکرده‌ایم/ تنها به خانواده‌ها هشدار داده‌ایم که با نگاه درست مشکلات را حل کنند

سعید سعدی*

سینماپرس: سعید سعدی تهیه کننده سینمای ایران گفت: فیلم «سیزده» رویکرد آموزشی و تربیتی دارد و کاملاً بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی به تصویر کشیده شده است. ما در این فیلم سیاه نمایی نکرده‌ایم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گیلانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نباید منکر این باشیم که در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد. فیلم «سیزده» هم می خواهد برای خانواده های ایرانی به مثابه تلنگری باشد و آن ها را از مشکلات ریز و درشتی که با بی توجهی افراد خانواده می تواند به سقوط و انحطاط جوانان منجر شود آگاه سازد.

سعدی با تاکید بر اینکه مخاطبان باید این فیلم را بدون داشتن هرگونه پیش زمینه ای تماشا کنند اظهار داشت: اگر هر شخصی با نگاه پاک و بی آلایش خود به «سیزده» نگاه کند آن را فیلمی به شدت تاثیر گذار خواهد دانست که می تواند موجبات رشد تربیتی، آموزشی و فرهنگی را در خانواده های ایرانی فراهم سازد. ما در این فیلم به خانواده ها هشدار می دهیم که می توان با توجه و نگاه درست به مسائل تمامی مشکلات و معضلات را حل کرد و از این رو است که در پایان فیلم نوجوان داستان که به رشد و تکامل رسیده است نزد خانواده خود باز می گردد.

وی سپس در مورد اینکه برخی افراد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر «سیزده» را یک سیاه نمایی صرف قلمداد کرده بودند گفت: همانگونه که پیش از این گفتم فیلم «سیزده» را باید بدور از هرگونه پیش زمینه ای تماشا کرد چرا که داشتن پیش زمینه می تواند اختلاف نگاه های زیادی را به وجود بیاورد. «سیزده» فیلمی برای تمامی خانواده ها است و نشان می دهد که تنها یک سوء تفاهم ساده می تواند چه معضلات و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. از این رو بنده با افرادی که این فیلم را متهم به سیاه نمایی می کنند موافق نیستم و معتقدم که این دسته از افراد به دلیل ناآگاهی هدف اصلی فیلم را متوجه نشده اند.

سعدی سپس در مورد مبحث تبلیغات این فیلم سینمایی خاطر نشان کرد: تبلیغات محیطی و تیزر این فیلم آماده شده و احتمالاً یک روز قبل از اکران تبلیغات ما در سراسر کشور آغاز خواهد شد. صدا و سیما و به ویژه شبکه تلویزیونی «آی فیلم» نیز به کرات تیزرهای «سیزده» را پخش خواهند نمود.  

گفتنی است؛ امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، ویشکا آسایش، مهران احمدی، نوید محمد زاده و سینا میرطهماسب از جمله بازیگران فیلم سینمایی «سیزده» هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: هومن سیدی (نویسنده و کارگردان)، سعید سعدی (تهیه کننده)، علی تبریزی (فیلمبرداری)، حسین بشاش (صدابردار)، هومن سیدی (تدوین)، علی ملاقلی پور(دستیار کارگردان و برنامه ریز)، سودابه خسروی «چهره پرداز» و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.