دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

اقدامی به نام «به احترام مادران سرزمینم»

انتشار تصویر کارگردان شیار ۱۴۳ و مادرش؛ سرآغاز حرکتی نمادین برای هنرمندان در شبکه های اجتماعی

شیار 143

سینماپرس: ظرف روزهای اخیر حرکتی بنام «به احترام مادران سرزمینم» با انتشار عکسی از نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» و مادرش در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است که طی مدتی کم انعکاس گسترده ای در میان هنرمندان و کاربران فضای مجازی داشته است.

محمد حسین قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار ۱۴۳» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه گفت: به عقیده من این اقدام در جهت تکریم مادران و بنیان خانواده است. متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما در جامعه امروزی دور شدن افراد خانواده از یکدیگر است و من خوشحالم که این حرکت و فیلم «شیار ۱۴۳» باعث شد تا مخاطبان و هنرمندان یک بار دیگر به بهانه این حرکت به دیدار مادران شان بروند. مادران ستون خانواده ها هستند و خانواده ها یکی از اصلی ترین ارکان جامعه است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت مانند سایر چالش های مشابهی که طی ماه های اخیر در فضاهای مجازی شکل گرفت باعث تخریب چهره مادران و خانواده شهدا نمی شود اظهار داشت: به عقیده من این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد چرا که ما در سایت رسمی فیلم «شیار ۱۴۳» انعکاس دهنده این رویداد هستیم و هرگز نخواهیم گذاشت که این حرکت به بیراهه رفته و به سخره گرفته شود. برخی از مخاطبان فهیم فیلم ما در واقع ما را به این جنبش دعوت کرده اند و بهتر است که ما اصلاً عنوان جنبش یا چالش را از این حرکت حذف کرده و آن را یک «مادرانه» بخوانیم که اگر چنین شود جز یک حرکت خوب انسانی چیزی از آن برخاسته نخواهد شد.

گفتنی است؛ نخستین بار صفحه ای به نام «مادر»، نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» را به این چالش مادرانه دعوت کرد و پس از آن وی نظر گلاره عباسی یکی از بازیگران اصلی این فیلم را به این موضوع جلب نمود که وی نیز در اینستاگرام خود دعوت چالش مادرانه خانم آبیار را قبول کرد و تصویری از خود به همراه مادرش را منتشر کرد و نوشت: من هم به احترام مادران سرزمینم دعوت خانم آبیار عزیز را قبول می کنم و همه شما همراهان عزیز را به این مادرانه دعوت می کنم.» در ادامه بازیگرانی چون لاله وستاره اسکندری، شبنم قلی خانی، آزاده نامداری، شبنم مقدمی، روزبه نعمت الهی، احسان کرمی و احسان حدادی نیز به این حرکت شاعرانه دعوت شدند و تصاویر خود و مادرانشان را منتشر کردند. از آن پس تعداد کثیری از هنرمندان اقدام به انتشار عکس های خود به همراه مادرانشان در شبکه های مجازی کرده اند و این حرکت امروز به سطح گسترده تری نیز کشیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.