شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

به بهانه آغاز پخش سریال «رخصت»

صلح میرزایی: مسائل مذهبی باید به دور از شعار در آثار تصویری مطرح شود/اغلب تولیدات تلویزیونی جذابیت داستانی ندارند

قدرت اله صلح میرزایی کارگردان در نشست سریال « دختری به نام آهو»

سینماپرس: قدرت الله صلح میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون که چند شبی است سریال «رخصت» را روی آنتن دارد، پیرامون ضرورت بیان مسائل مذهبی در سریال های تلویزیونی گفت: «فرهنگ عمومی جامعه ما به شدت متاثر از فرهنگ مذهبی است و باید به دور از شعاردادن این مسائل مهم را در آثار سینمایی و تلویزیونی ارائه دهیم.»

صلح میرزایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «سریال «رخصت» براساس روزهای پایانی ماه صفر ساخته شده است به همین منظور پخش سریال در روزهای اربعین و شهادت «حضرت محمد (ص)» ادامه دارد. سریال به لحاظ داستانی و شخصیتی کشش مناسبتی با روزهای پایانی ماه صفر را دارد.»

کارگردان فیلم «دلداده» افزود: «معتقد هستم وقتی جذابیت در قصه وجود داشته باشد محال است که مخاطب به تماشای سریالهای ماهواره ای بنشیند. من در سریال «رخصت» شخصیت اصلی داستان را در همان قسمت اول درگیر موانع کردم تا مخاطب را به ادامه تماشای سریال ترغیب کنم.»

وی بیان داشت: «امروزه سریال سازی های ما با ساده ترین سوژه های موجود انجام می شود در حالیکه اصل سریال سازی جذابیت موجود در داستان است؛ در حالیکه این موضوع فقط با اعمال برخی کنش ها و و اکنش ها صورت می گیرد و سریال های کنونی ما کاملا بی اتفاق و حادثه خاصی تولید می شوند. فراموش نکنیم داستان سریال باید به گونه ای باشد که اجازه تغییر دادن شبکه تلویزیونی به مخاطب را ندهد.»

کارگردان فیلم «زندگی شیرین» افزود: «این سریال در خود یک پیام ارزشی به دور از کلیشه و شعار دارد، من تلاش کردم در این سریال جذابیت داستانی را برای جذب مخاطب در کنار آموزه های دینی و مذهبی داشته باشم تا در اولین گام مخاطب را جذب کنم و سپس به او آموزه های دینی موجود در داستان را انتقال دهم.»

وی پیرامون دلیل انتخاب یوسف مرادیان به عنوان شخصیت اصلی سریال بیان داشت: «انعطاف پذیری او اولین دلیل من برای انتخابش بود ضمن اینکه به بازی و توانایی مرادیان اعتماد کامل داشتم و می دانستم می تواند از پس ایفای نقشی باورپذیر برآید.»

صلح میرزایی پیرامون دلیل گریم های ساده در سریال افزود: «سادگی گریم ها کاملا عامدانه بود به دلیل اینکه می خواستم تمامی نقش ها باورپذیر و واقعی باشند تا مخاطب با آن ها ارتباط برقرار کند.»

این مجموعه به تهیه کنندگی احمد دیری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف سیماست که سیده فاطمه موسوی نگارش آن را به عهده داشته است. یوسف مرادیان، عنایت بخشی، ثریا قاسمی، نیما شاهرخ شاهی، مجید مشیری، مارال فرجاد و بابک انصاری از جمله نقش آفرینان سریال رخصت هستند. یوسف مرادیان نقش سعید ، عنایت بخشی نقش حاج اسدالله، ثریا قاسمی   نقش زهرا سادات مادر سعید   و نیماشاهرخ شاهی   نقش حمید  را بازی می‌کنند.
این مجموعه  تلویزیونی روایت   داستان مهندس چهل ساله‌ای به نام سعید است که در یک خانواده مذهبی بزرگ شده و زندگی کرده است. او تصور می‌کند تمام اعمال و رفتارش بر اساس دین است و همین طرز تفکر باعث غرورش شده است. سعید که فکر می‌کند همه مسائل دینی را خوب می‌داند و هیچ خطا و اشتباهی در این باره مرتکب نشده، ماه محرم بر اساس یک اتفاق و جریان غیرمنتظره در موقعیتی قرار می‌گیرد که ایمانش مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.
پخش این مجموعه تلویزیونی از نیمه ماه صفر(  دوشنبه ۱۷ آذر ماه) از شبکه قرآن آغاز شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.