چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

گپی با فیلمبردار پیشکسوت سینما

زرین دست: متولیان فرهنگی سینما بسازند تا معضلات اجتماعی کاهش یابد

علیرضا زرین دست در بزرگداشت « مسعود کیمیایی» در سینما تک موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینمای ایران گفت: مدیران ارشد فرهنگی هنری و سیاست گذاران کلان سینمایی باید برای رشد و اعتلای سینمای ایران اقدام به ساخت سالن های سینما در اقصی نقاط کشور نمایند.

این فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که در جامعه ما وجود دارد مربوط به عدم اطلاع سیاست گذاران فرهنگی از کارکرد هنر هفتم است چرا که سینما می تواند دست به فرهنگ سازی بزند اما آنچه که ما شاهد هستیم این است که سالن های سینما یک به یک در حال نابودی و تعطیل شدن هستند و ما در بسیاری از شهرهایمان از داشتن سالن های سینما محروم هستیم که این برای کشور ما که مهد فرهنگ است بسیار تأسف برانگیز است.

مدیر فیلمبرداری «تسویه حساب» با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی ما مربوط به فقر فرهنگی است گفت: اگر متولیان فرهنگ و هنر بتوانند سیاست مداران کشور را از تأثیر سینما و فرهنگ سازی موثری که می تواند برای فرزندان آینده این مرز و بوم داشته باشد آگاه نمایند و پس از آن یک جریان رشد ساخت سالن های سینما در کشور ما به راه بیفتد و از سوی دیگر بسته های تشویقی برای جذب مردم به سالن های سینما در نظر گرفته شود مسلماً طی سال ها بعد به جای افزایش معضلات اجتماعی شاهد کاهش آن خواهیم بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به جهت تأثیری که سینما می تواند در رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشد می بایست تمامی دست اندرکاران سینمای ایران به یک تعریف خوب و جامع از «سینمای خوب» دست پیدا کنند و بدون هرگونه قهر و دشمنی با یکدیگر به سمت و سوی تولیدات ارزشمند بروند.

فیلمبردار «خارج از محدوده» در رابطه با آخرین فعالیت سینمایی اش گفت: سال گذشته حدود ۶ ماه مشغول فیلمبرداری «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده بودم و خوشحالم که پس از مدت ها فیلمی در سینمای ایران تولید شد که با یک پیش تولید بسیار حرفه ای و با برنامه ریزی بسیار خوب توانست یادآور خاطرات فیلم های حرفه ای برایم باشد. ماهیت فیلم «مزار شریف» بسیار با ارزش است و این فیلم جزو آثار ماندگار و ارزشمند سینمای ایران محسوب خواهد شد چرا که افرادی که در این فیلم دور هم جمع شده اند همگی جزو بهترین های سینمای ایران به شمار می آیند.

گفتنی است علیرضا زرین دست مدیریت فیلمبرداری بسیاری از آثار شاخص سینمای ایران از جمله: «خط قرمز»، «بای سیکل ران»، «دو فیلم با یک بلیت»، «بلوغ»، «ملکه»، «فرزند خاک»، «متروپل»، «سوپراستار» و... را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.