دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

در گپی کوتاه با سینماپرس

عطیه غبیشاوی: مدیران فرهنگی قدرت اجرایی کافی ندارند تا معضل بیکاری هنرمندان را حل کنند

عطیه غبیشاوی

سینماپرس: عطیه غبیشاوی در رابطه با کم کاری بسیاری از هنرمندان و سینماگران صنوف مختلف هنری گفت: مدیران فرهنگی ما سال ها است که پشت سر هم در پی تدوین قوانین برای رفع معضل بیکاری هنرمندان هستند اما به دلیل آنکه اغلب آن ها قدرت اجرایی ندارند تمامی این قوانین تنها در حد حرف باقی می ماند.

بازیگر سریال «مدینه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجموعه عوامل زیادی است که دست در دست هم داده و بسیاری از هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در تمامی صنوف مختلف بیکار شده اند که شاید مهمترین دلیل آن متولیان فرهنگی و هنری کشور هستند که همیشه از حقوق هنرمندان حرف می زنند اما هیچگاه از بیکاری آن ها دفاع نمی کنند از سوی دیگر اغلب فیلمسازان و تهیه کنندگان نیز به صورت باندی و گروهی فعالیت می کنند و اجازه حضور به سایر هنرمندان در اقشار مختلف سینمایی را نمی دهند.

غبیشاوی در ادامه اظهار داشت: من مدت ها است که بیکار هستم و بعد از بازی در سریال آقای سیروس مقدم هیچ پیشنهادی برای کار نداشته ام و این برای من که در بهترین دانشگاه های ایران از جمله دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده سینماتئاتر درس بازیگری خوانده ام و سال ها است به صورت حرفه ای در عرصه سینما و تئاتر فعالیت می کنم بسیار دردآور است.

بازیگر فیلم سینمایی «حالا چه شود» با تاکید بر اینکه در اظهارات اغلب مدیران فرهنگی کشور دوگانگی و تضادهای فراوانی دیده می شود گفت: گویا مدیران فرهنگی ما به هیچ چیزی اعتقاد ندارند و به همین دلیل است که میان حرف زدن و اعمال شان تفاوت های زیادی دیده می شود. من به عنوان یک بازیگر آثار ارزشی که در اغلب آثار موسسه فرهنگی فرهنگی هنری «فدک» از جمله «حضرت زینب (س)» و «پنجره فولاد» ایفای نقش کرده ام افسوس می خورم که در کشور اسلامی ما کمتر تهیه کننده و یا فیلمسازی است که سراغی از هنرمندان متعهد بگیرد و ان مسئله باعث بیکاری اکثریت هنرمندان ارزشی شده است.

گفتنی است؛ عطیه غبیشاوی در سال ۱۳۴۰ در شهر آبادان متولد شد و تا کنون در فیلم ها و سریال های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آن ها می توان به «مهره»، «صبح روز هفتم»، «گزارش مریم» و... اشاره کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.