یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

عوض پور: «گرگ و میش صحرای سینا» با محوریت زندگی شهید سلیمان خاطر در انتهای مراحل فنی است

شهد سلیمان خاطر

سینماپرس: فرود عوض پور مستند ساز صبح امروز از ساخت مستند نیمه بلند «گرگ و میش صحرای سینا» با محوریت زندگی شهید سلیمان خاطر خبر داد وگفت: نازنین مفخم به تازگی تدوین این فیلم را به اتمام رسانده و هادی اسلامی مشغول طراحی تیتراژ ابتدایی و انتهایی این فیلم است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: به تازگی مستند نیمه بلندی با عنوان «گرگ و میش صحرای سینا» با موضوع شهدای شاخص جهان اسلام را تهيه نموده ام. 

عوض پور در ادامه افزود: در اين فيلم مستند زندگی شهید سلیمان خاطر سرباز مصری روايت می شود. در واقع این مستند نیمه بلند به جریانات سیاسی در زمان محاکمه زنده یاد شهید سلیمان خاطر می پردازد. «گرگ و میش صحرای سینا» فيلمی تاريخ نگارانه است كه به مسائل سياسی و روابط بين دو كشور ايران و مصر می پردازد.

 وی گفت: در این مستند شاهد هستيم  كه چگونه یک سرباز ارتش مصر وقتی بدیهی ترین وظیفه‌اش که دفاع از مرزهای سرزمینش است را انجام می‌دهد، توسط مقامات عالی‌رتبه کشورش محکوم می‌شود و مدتی در زندان به سر می‌برد و بعد به شکل مشکوکی به شهادت می‌رسد.

این مستند ساز خرم آبادی در مورد پروسه تولید این فیلم نیز گفت: فیلمبرداری بخش تهران در خیابان امیر اتابک ( سليمان خاطر) کار شد . همچنين می توان به تصاوير ديده نشده ای اشاره كرد كه به شكلی تاثير گذار روايت فيلم را جذاب می كنند.

وی گفت: راش های دیده نشده ای كه تهيه آن ها در زمان فعلی بسيار با اهميت بود و البته طولانی شدن پروسه توليد هم به همين دليل بود و با توجه به اينكه هيچ رابطه ای بين جمهوری اسلامی ايران و مصر وجود ندارد، لذا تهيه آنچه ما از مصر می خواستيم بسيار سخت و زمان بر بود. مثلاً مصاحبه با خانواده شهيد سليمان خاطر، تصاوير زمان محاكمه ايشان و غيره... 

عوامل ساخت این مستند عبارتند از

تهيه كننده : پژمان لشكری پور، گوينده: داود نماينده، نويسنده: محمد علی شعبانی، مدير توليد: جمشيد رحيمی .

 فرود عوض پور متولد ۱۳۵۰ خرم آباد. فارغ التحصيل كارشناسی كارگردانی سينما از دانشگاه سوره تهران و كارشناسی ارشد ادبيات نمايشی. شروع فعاليت هنری وی از سال ۶۵ در انجمن سينماي جوان خرم آباد و ساخت بيش از بيست فيلم كوتاه و همچنين اجرای بيش از پنج نمايش در بين سالهای ۷۱ ـ ۷۵ در مجموعه تئاتر شهر و عضو انجمن فيلم كوتاه ايران بوده است. از جمله فعاليت های وی می توان به قاب سبز، چيزی شبيه زندگی، گاهی دلم برای خودم تنگ می شود، عاشورائيان، رقص مهتاب، دان انار و... اشاره كرد.

 وی در جشنواره های خارجی و داخلی شركت داشته كه از جمله آنها: جشنواره اوبارن استراليا، جشنواره توكيو ژاپن، جشنواره پريكس دانوب، جشنواره فيلم كوتاه، جشنواره روستا، جشن خانه سينما، كوثر، ستايش، جشنواره بين المللی تهران و... می باشد كه در برخی از جشنواره ها مانند جشنواره توكيو ـ پلاك نقره ای و جايزه نقدی براي فيلم چيزی شبيه زندگی، جشنواره پريكس دانوب اسلواكی ـ ديپلم افتخار و جايزه اول براي فيلم قاب سبز، هفتمين جشنواره روستا ـ جايزه بهترين كارگردانی برای فيلم صدای پای آب عناوين جوايزی است كه كسب كرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.