شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

«پنج ستاره» افشارزاده وارد شبکه نمایش خانگی شد

فیلم پنچ ستاره

سینماپرس: فیلم «پنج ستاره» اولین ساخته مهشید افشارزاده به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم «پنچ ستاره» داستانی زنانه دارد که برخی از مشکلات زنان شاغل در جامعه را به تصویر کشیده است؛ زنانی که پا به پای همسران خود مشغول به کار هستند و برای بقا در جامعه تلاش خود را دوچندان می کنند.  

پنج ستاره اولین ساخته بلند سینمایی مهشید افشارزاده است. قصه این فیلم را علی‌اکبر قاضی نظام نگاشته که داستان دختری را روایت می کند که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شود و در پی یافتن کار برای تأمین هزینه دانشگاه، ماجراهایی برای او رقم می‌خورد. افشارزاده در اولین ساخته بلند خود از بازیگران مطرحی برای ایفای نقش‌ها بهره برده است. در نگاه اول فیلم یک فیلم خوش‌ساخت، اما با داستانی تکراری و ضعیف و تا حدودی گیشه‌ایست. آنچه در مرحله اول مخاطب را به دیدن فیلم ترغیب می‌کند، نه داستان فیلم که شاید حضور بازیگران مطرح و صد البته بازی خوب آن ها است.

«پنج ستاره» داستان زنان کارگری است که در آسمانشان حتی یک ستاره هم ندارند؛ زنانی که با توجه به شرایط سخت مالی مجبور به کار کردن در محیط‌های کارگری و تحمل مسئولیت سنگین زندگی هستند و از طرفی مدام در معرض هجمه‌های مختلف قرار دارند. اینکه هرچه جایگاه شغلی زنان پایین‌تر باشد، اینگونه هجمه‌ها و سوءاستفاده‌ها از طرف اطرافیان و بالاخص کارفرما بیشتر می‌شود و جایی برای احقاق حق این زنان نیز وجود ندارد، جای تأمل است.

عوامل فیلم سینمایی پنج ستاره:

نویسنده : علی اکبر قاضی نظام/ تهیه کننده : امیر سمواتی/ کارگردان : مهشید افشارزاده /مشاور کارگردان: کامبوزیا پرتوی/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی/ صدابردار: منصور شهبازی / جانشین تولید: محمدرضا دلنوازی

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.