سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

در پی ارتحال رئیس مجلس خبرگان

قهرمانی: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بر ترویج فرهنگ ایثار و زندگی شهدا در آثار سینمایی تأکید داشتند

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه سینما با بیان اینکه مرحوم آیت الله مهدوی کنی به حوزه فیلم و سینما توجه ویژه داشتند گفت: بنده یکبار که برای کار پژوهشی خدمت ایشان رسیدم، توصیه فرمودند برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت از زندگی و مجاهدت‌های شهدای عظیم‌الشان آثار سینمایی تولید نمایید.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) ظهار داشت: ابعاد شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را نمی‌توان با چند جمله کوتاه ادا نمود.

قهرمانی  در ادامه افزود: آن مرحوم سال‌های سال با طی کردن مدارج علمی و انقلابی با اداره یک مسجد در یکی از مناطق مرکزی تهران کار مبارزه و ترویج دینی را آغاز کرد و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با عضویت در شورای انقلاب و تشکیل جامعه روحانیت برای پیشبرد اهداف انقلاب فعالیت نمود.

تهیه کننده «شکارچی شنبه» در ادامه بیان داشت: بارزترین کار ایشان تشکیل و تاسیس دانشکده امام صادق (علیه‌السلام) بود که در نهایت موجب تربیت جوانان فرهیخته و کارآمد شد و می‌شود. بسیاری از کسانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند جزو سکان داران مدیریتی کشور محسوب می‌شوند و این کار نقش بارز ایشان را نشان می دهد.

تهیه کننده «گیرنده» یادآور شد: ایشان با امام در دوران مبارزه و پیروزی انقلاب همراهی و نقش مهمی ایفا نمودند و پس از رحلت امام  تابعیت محض از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشتند و همیشه با ولی فقیه زمان و رهبر جامعه همراه بودند و در هر مقطعی که لازم بود در سنگر انقلاب حضوری فعال داشتند.

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» یادآور شد: در مقطعی پس از شهادت شهید رجایی و باهنر امام خمینی (ره) از ایشان خواستند تا سکان ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند و ایشان هم طبق وظیفه کار خود را به نحو احسن انجام دادند.

وی تأکید کرد: امروز یکی از استوانه های خوب دین و انقلاب را از دست داده‌ایم و فقدان ایشان لطمه و سلمه زیادی برای کشور به‌حساب می‌آید.

محمد قهرمانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: امیدوارم روح پر فتوح ایشان در آستانه ماه محرم با سید و سالار شهیدان قرین شود و در بهشت برین با امام حسین(علیه‌السلام) محشور شوند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.