جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

عباس اکبری در گفتگو با سینماپرس:

تله فیلم جدید کاظم راست گفتار یک ماه دیگر آماده نمایش می شود/ رایزنی برای حل مشکلات اکران «عقاب صحرا»

کاظم راست گفتار درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: عباس اکبری تهیه کننده سینما صبح امروز از رایزنی برای حل مشکلات اکران «عقاب صحرا» خبر داد و در مورد دیگر اثرش گفت: تله فیلم «کیش و پات» به کارگردانی کاظم راست گفتار هم اکنون در مرحله مونتاژ است و تا یک ماه آینده آماده نمایش می شود.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت خود گفت: کاظم راست گفتار به تازگی فیلمبرداری تله فیلم «کیش و پات» را که تمام لوکیشن هایش در شیراز بود به اتمام رساند و در حال حاضر این تله فیلم توسط علیرضا رضایی در مرحله مونتاژ است. 

این تهیه کننده سینما در ادامه افزود: حدود یک ماه آینده این تله فیلم برای پخش از شبکه یک آماده نمایش می شود.

اکبری در مورد موضوع تله فیلم جدید «کاظم راست گفتار» گفت :«کیش و پات» یک قصه خانوادگی درباره مشکل ازدواج جوانان دارد که با زبان طنز به انعکاس این شرایط می‌پردازد.

تهیه کننده «عقاب صحرا» به بازیگران این تله فیلم اشاره کرد و افزود:   فرهاد آییش، نیما فلاح، متین گودرزوند، نادر شهسواری، مهدی رکنی و جمشید فروزان در «کیش و پات» به ایفای نقش میپردازند.

از دیگر عوامل این تله فیلم می‌توان به هاشم عطار (مدیر تصویربرداری)، آرمین اسماعیلی (طراح گریم)، مهدی اکبری (مدیر تولید) و مسعود دادگری (مدیر صدابرداری ) اشاره کرد.

عباس اکبری در پایان این گفتگو در مود سرنوشت اکران «عقاب صحرا» نیز گفت: امیدواریم بعد از حل مشکلات اکران، بتوانیم این فیلم را در محرم امسال به روی پرده ببریم.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «عقاب صحرا» ماجرای مردی است که در ایام صلح حدیبیه از بین کفار گریخته و به پیامبر اسلام پناهنده می‌شود، و حالا همه چشم انتظارند که پیامبر برای حفظ صلح او را به کفار تحویل خواهند داد یا ...

کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بنابراین گزارش، عباس اكبری در سال ۱۳۳۷ در شيراز متولد شد. او فارغ التحصيل رشته مهندسی كامپيوتر از دانشگاه شيراز بود و علاوه بر تدريس در دانشگاه در زمينه ترجمه و نگارش فيلمنامه نيز فعاليت دارد. نگارش فيلمنامه های: «نماهنگ امام علی (ع)»، «نيمه بلند سفر» (۱۳۶۷)، «سه گانه در سفر آخر» (۷۹ ـ ۱۳۷۷)، بازنويسی فيلمنامه «بازهای پنهان» (۱۳۷۲)، سريال «نجات» در مرحله پيش توليد، «يوسف و زليخا»، «حمزه سيدالشهدا»، «ابوسعيد»، «آذرباد» و بازنويسی فيلمنامه بازی های «پنهان» از جمله فعاليت های اوست. همچنين فيلمنامه های «همه پدربزرگ ها قصه دوست دارند» و نماهنگ «بازگشت» به ترتيب برنده جوايز بهترين فيلمنامه در جشنواره فيلم فجر و جشنواره دوم سيما شدند. اكبری در زمينه ترجمه فعال بوده و از آثار او می توان به ترجمه كتاب های «راهنمای فيلمنامه نويسی» (ليد فيلم)، «فيلمنامه نويسی برای سينما و تلويزيون» (آلن آرمر)، «روند فيلمنامه نويسی» (رابرت برمن)، «نگارش فيلمنامه كوتاه» (ويليام اچ فيليس)، «نگارش فيلمنامه اقتباسی» (لينداسينگر)، «ترميناتور ۲»، «روز داوری» (جيمز كامرون، ويليام ويشر)، «سكوت بره ها» (تد تالی)، «مرد سوم» (گراهام گرين)، «يادداشت كوئيلر» (هارولد پنتر)، «در بارانداز» (باد شولبرگ)، «دجه كا» (رابرت ای شروود، جان هريسون) «درس های كارگردانی ايزنشتين» (ولاديمير نيژنی)، «شمال از شمال غربی» (ارنست گمن) اشاره كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.