شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

ناصر ضمیری «آرامش» را اوایل سال آینده می سازد/ ادامه حضور بین المللی«با دیگران» در جشنواره های خارجی

پوستر فیلم با دیگران

سینماپرس: ناصر ضمیری کارگردان جوان سینما صبح امروز از حضور فیلم سینمایی «با دیگران» در دو جشنواره خارجی خبر داد و گفت: فیلم جدیدم را اوایل سال آینده می سازم.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های جدید خود اظهار داشت:  مشغول کار بر روی فیلمنامه ای هستم با عنوان موقت «آرامش» که احتمالاً نام فیلمنامه تغییرخواهد کرد. 

ضمیری به موضوع فیلم سینمایی «آرامش» اشاره کرد و توضیح داد:  این فیلمنامه زمینه ای اجتماعی- خانوادگی دارد و مثل سایر آثار قبلی ام بر روابط آدم ها ، احساسات آن ها و به طور ویژه بر روی مسایلی همچون عشق ، تنهایی و ایثار تمرکز می کند.

کارگردان «با دیگران» درباره زمان تولید فیلم سینمایی «آرامش» نیز گفت:  بعد از تکمیل فیلمنامه بلافاصله در خواست پروانه ساخت می دهم و انشاء الله اوایل سال آینده این فیلم را کلید خواهم زد.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو به حضورهای خارجی فیلم سینمایی «با دیگران» اظهار داشت: این فیلم به تازگی در جشنواره معتبر فیلم «مونترال» کانادا به نمایش درآمد آن هم به عنوان تنها فیلم ایرانی که در بخش مسابقه فیلم های اول حضور داشت.

 وی گفت: برایم دعوتنامه شرکت در جشنواره آمده بود اما چون برای گرفتن ویزا مجبور بودم به ترکیه سفر کنم و پروسه ویزا بسیار طولانی بود، قید حضور در جشنواره را زدم.

ضمیری ادامه داد: بازخورد جشنواره ای فیلم سینمایی «با دیگران» در جشنواره مونترال بسیار خوب بود و نامه ای از برگزارکنندگان جشنواره به دستم رسید که از نمایش فوق العاده این فیلم در روزهای آینده خبر داده اند.

وی تصریح کرد: فیلم سینمایی «با دیگران» برای نمایش در بخش مسابقه  جشنواره مذهب امروز ایتالیا هم انتخاب شده است و به زودی راهی این جشنواره می شود.

ناصر ضمیری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: «با دیگران» در ادامه حضور در جشنواره های خارجی قرار است در بخش مسابقه دو جشنواره معتبر دیگر نیز اکران شود. اولی در جشنواره «مومبای» هند که ۲۲ مهر ماه آغاز می شود و سپس در بخش مسابقه جشنواره «سائوپائولو» برزیل که اواخر مهر ماه تا ۴ آبان برگزار می شود.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «بادیگران» ساخته ناصر ضمیری و تهیه کنندگی امیر سمواتی در اکران عید نوروز به روی پرده سینماها رفت و پیش از این دیپلم افتخار ویژه هیات دوران بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را در دوره قبل دریافت نمود؛ ضمن اینکه در شانزدهمین جشن سینمای ایران نیز نامزد بهترین فیلمنامه و نقش مکمل مرد بود.

«با دیگران»  نخستین فیلم سینمایی ناصر ضمیری محسوب می شود. او متولد شهر مشهد است و این فیلم را هم در شهر خودش ساخته است. فیلم‌های وی تاکنون در جشنواره داخلی و خارجی زیادی به نمایش آمده اند و تا کنون  بیش از ۴۵  جایزه ملی و بین المللی دریافت کرده اند.

 از بازیگران فیلم سینمایی «با دیگران» می توان  به هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حسین محجوب، لیلا زارع، حمیدرضا آذرنگ ، ندا اسدی و جمعی از بازیگران شهر مشهد اشاره کرد.

«با دیگران» داستان زنی به نام آرزو است که به دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد. آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان روابط زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را پیچیده می کند...

عوامل تولید این فیلم عبارتند از:

تهیه کننده : امیر سمواتی، کارگردان: ناصر ضمیری، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، طراح صحنه و لباس: فرحناز نادری، طراح گریم حسین اردستانی،دستیاران کارگردان : وحید حاجیلویی - ندا اسدی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.