چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس

تجوید: عدم حمایت دولت از بخش خصوصی موجب عقب‌گرد سطح کیفی انیمیشن در ایران می‌شود

پروین تجوید*

سینماپرس: پروین تجوید کارگردان انیمیشن گفت: حمایت مالی بخش خصوصی در تولید آثار فاخر می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روند بهبود ارتقای دانش ساخت انیمیشن در کشور داشته باشد اما اگر در کنار آن بودجه حمایتی وجود نداشته باشد باعث عقب گرد انیمیشن در سطح کشور خواهد شد.

تجوید در گفتگو با سینما پرس در همین خصوص خاطرنشان ساخت: تلویزیون با حمایت از ساخت انیمیشن های فاخر می‌تواند در  بهبود کیفیت این گونه بسیار مفید و موثر واقع شود

وی اضافه کرد: البته با همه این سخنان باید دقت داشت که تا وقتی تولید محض دولتی هست سلیقه ها هم در تولید یک اثر هنری دولتی خواهد شد و در نتیجه کیفیت کار بر اساس بودجه هایی که تخصیص داده می شود افت می کند.

وی در مورد فعالیتهایش در حوزه انیمیشن گفت: انیمیشن های کوتاه ۳۰ ثانیه ای «حیوانات و آرم پویا» با تکنیک آرم استیشن برای پخش از شبکه پویا تولید شده است.

تجوید افزود: برنامه های کوتاه آموزشی، تربیتی و اجتماعی ۱ دقیقه ای و نیز همچنین انیمیشن های  مناسبتی برای ایامی چون روز جهانی کودک و بازگشایی مدارس در دست ساخت است که انشاالله تا پایان شهریور کار تولید این آثار به پایان می‌رسد و از شبکه پویا به نمایش در خواهند آمد.

وی در ادامه افزود: با اینکه عوامل همه پروژه ها یکی هستند و این مسئله می‌تواند برای دوستان خسته کننده باشد اما باید گفت در تلاش هستیم که انیمیشن های با کیفت  و جذابی برای پخش آماده کنیم.

از جمله عوامل مجموعه  «حیوانات و آرم پویا»   می‌توان به تهیه کننده، کارگردان و نویسنده : پروین تجوید، مدیر فنی: همایون رحمتی، مدیر هنری و انیماتور: مجتبی پرنده غیبی، دستیار تهیه: سیمین تجوید، آهنگساز: مسلم رفیعی و صدابردارو صداگذار: فریبرز جلیلی اشاره کرد.

لازم به ذکر است تجوید متولد ۱۳۴۰ مشهد است و از جمله فعالیت های وی می‌توان به  انیمیشن کودک «۱۳۷۷»، پرده پندار «۱۳۷۱»، ماجراهای اطلسی« ۱۳۷۵»، زیباترین آواز« ۱۳۷۹»، قصه های خانه رعنا و عمه نساء« ۱۳۷۵»، فاخته تنها « ۱۳۷۴»، قصه پنیرک« ۱۳۷۸»، یاده خدا« ۱۳۸۵»، سرودهای موزیکال« ۱۳۸۴ – ۱۳۸۰»، نقلی و بلورهای برف « ۱۳۶۷»اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.