شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

فرصتی برای علاقمندان آماتور و نیمه حرفه‌ای

برگزیدگان جشنواره فیلم مستند و عکس«نردبان» فرداشب معرفی می‌شوند

جشنواره نردبان

سینماپرس: اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس مردمی و نیمه حرفه ای « نردبان » فردا یکشنبه ۲ شهریور ماه باحضور پیشکسوتان مستند و مدیران سیما برگزار می شود.

الهام عادلی تهیه کننده برنامه - جشنواره «نردبان» که هر شب از شبکه مستند پخش می شود، درگفتگویی گفت: مراسم پایانی و اهدای جوایز دومین جشنواره فیلم و عکس آماتور و نیمه حرفه ای « نردبان » فردا با حضور پیشکسوتان و اساتید حوزه مستند و نیز هیات داوران مشتمل بر دکتر محمد عارف ، حمید سهیلی ، احمد ظریف رفتار ، جمال اسکویی و کامبیز باقری در کنار مدیران مستند سیما و با حضور دکتر پورحسین در سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

وی درادامه افزود: در جشنواره امسال آثار بسیار زیادی به دست ما رسید و در نهایت ۱۶۰ فیلم مستند و ۱۵۰۰ عکس برگزیده از سراسر کشور مورد قضاوت قرار گرفتند.

مجری« نردبان» ادامه داد: مستندسازان ما طیف های مختلفی را در برمی گیرند؛ از کودک ۶ ساله تا پیرمرد بالای ۵۰ سال در جشنواره امسال شرکت کرده اند. در نهایت ۲۳ مستندساز و ده عکاس مستند در حوزه های مختلف مسابقه برگزیده شدند و مورد تقدیر قرار می گیرند.

این تهیه کننده مستند درباره سطح کیفی آثار این جشنواره و تمایزآن با جشنواره ها دیگر گفت : مستندهایی که در جشنواره « نردبان » شرکت کرده اند لقب مستندهای آماتور و نیمه حرفه ای را گرفته اند اما باید توجه کرد این تنها در میزان امکانات مستندساز است و آثار برگزیده جشنواره « نردبان »توانسته اند در جشنواره های مختلف نیز جوایز برتر را از آن خود کنند. البته فیلم های بسیار حرفه ای از نظر امکانات ساخت نیز به دست ما می رسید که با توجه به قوانین جشنواره تنها دیده شدند و از آنها تشکر می‌شود؛ اما جزو برگزیدگان نهایی ما قرار نگرفته اند.

در پایان الهام عادلی ابراز امیدواری کرد فضای به وجود آمده در قالب اختتامیه این جشنواره که قرار است با حضور مستندسازان و اساتید پیشکسوت در کنار شرکت کنندگان نیمه حرفه ای برگزار شود ، بتواند باعث رشد کیفی مستندسازی در ایران شود.

شایان ذکر است بعد از اختتامیه علاقه مندان به حوزه مستند و عکس در صورت ارسال آثار خود در سومین دوره این جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است : الهام عادلی در رشته مامایی و تربیت بدنی تحصیل کرده، با ساخت یک فیلم مستند ،فعالیت هنری –دانشجویی خود در شهرکرد را آغاز و بعد صدا و سیمای اصفهان ادامه داد. او بعد از چند تجربه دراجرای برنامه های ورزشی و برنامه «تکاپو» در شبکه جام جم و اجرای مسابقه«دوراهی» در شبکه دو از دی ماه ۱۳۹۰ تهیه واجرای برنامه « نردبان» را در شبکه مستند برعهده دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.