دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

موتمن: حضور «مشاور» در کنارکارگردان مهم است ولی برخی چنین اعتقادی ندارند

فرزاد موتمن درنشست آسیب شناسی سینمایی دینی

سینماپرس: فیلم «یادگاری» اولین فیلم سینمایی نیما طباطبایی است که فرزاد موتمن در آن به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد. به همین بهانه به سراغ موتمن رفتیم و ضرورت وجود مشاور کارگردان را در فیلم های سینمایی جویا شدیم.

موتمن در خصوص وجود اهمیت مشاور کارگردان در آثار هنری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «وجود جایگاهی بنام مشاور کارگردان مهم است اما فکر نمی کنم به شکل خیلی رسمی چنین اتفاقی بیافتد. مشورت در همه جای دنیا وجود دارد اما به شکل غیر رسمی تری است که فقط در تیتراژ پایانی از فرد مشاور دهنده تشکر می کنند. چرا که برخی فیلمسازان ما دوست ندارند فردی به عنوان مشاور کنار خود داشته باشند.»

کارگردان فیلم «سایه روشن» در ادامه تصریح کرد: «اینکه بخواهند سمتی تحت عنوان مشاور کارگردان تعیین کنند، به مانند خیلی از چیزهایی که در کشورمان کاذب است، این هم شغلی کاذب تلقی می‌شود. در واقع در سینما چنین چیزی وجود ندارد. در فیلم «یادگاری» هم من فقط پیش از فیلمبرداری چند جلسه با طباطبایی مشاوره داشتم و اینکه بخواهم در تمام طول مدت فیلمبرداری و ساخت آن در کنار کارگردان باشم، نیست.»

موتمن اظهار داشت: «مشورت فیلمساز با هنرمند سینماگر دیگری که با آن احساس نزدیکی و آشنایی می کند خیلی خوب است اما اینکه مشاوره بخواهد به صورت یک شغل و حرفه بوجود آید، خیلی موثر و جوابگو نیست.»

وی در پایان افزود: « اغلب فیلمساز اولی ها نیازی به مشاوره کارگردان در خود نمی بینند و برخی از آنها اساسأ مایل نیستند مشاور داشته باشند. در مقابل هم برخی از فیلم اولی هایی هستند که چنان فیلمی می سازند که از کارگردانان با تجربیات قبلی هم بهتر است.»

داستان «یادگاری» درباره بروز یک حادثه پس از ازدواج سپیده و رامین است که شرایط تازه‌ای را در زندگی پدر و مادر رامین (دکتر بکتاش و سیمین) ایجاد می‌کند.

بیتا فرهی، علی دهکردی، افسانه پاکرو، صادق توکلی، ارسطو خوش رزم، لیدا عباسی، مهری آل آقا و هنرمند خردسال مهزیار مرادی در «یادگاری» به تهیه‌کنندگی میرولی اله مدنی به ایفای نقش پرداخته‌اند. نیما طباطبایی پیش از این به عنوان دستیار و برنامه‌ریز با حمید لبخنده، سیامک شایقی، ضیاء الدین دری، احمد امینی، سپیده فارسی، مهدی کرم پور، مسعود نوابی، اسماعیل فلاح‌پور و بهرام کاظمی همکاری داشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.