یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

اصغر پورهاجریان:

جلوه های ویژه باید در خدمت قصه و فیلم باشد/«چهارشنبه خون به‌پا می‌شود» ظرافت خاصی لازم داشت

چهارشنبه خون به میشود

سینماپرس: مدیر جلوه های ویژه فیلم «چهارشنبه خون به پا می شود» در گفتگو با سینماپرس گفت:«جلوه های ویژه این کار سخت بود و به دقت و ظرافت زیادی نیاز داشت چرا که اغلب سکانس های جلوه های میدانی این فیلم در فضای بسته اجرا می شد.»

وی ادامه داد:«البته حجم کار بالا نبود اما همانطور که گفتم جلوه های ویژه این کار نیاز به دقت و احتیاط زیادی داشت. برای مثال اصابت گلوله روی شیشه و سر بازیگران را داشتیم که از حساسیت خاصی برخوردار است و باید طراحی های خاصی برایشان می کردیم.»

پورهاجریان افزود.«  هنوز فیلم را به شکل تدوین شده ندیدم ولی از نتیجه کار راضی هستم . اجرای صحنه های همراه با جلوه های ویژه را بلافاصله در مانیتور می دیدم و اگر ایرادی داشت حتما آن صحنه را تکرار می کردیم .تمام تلاش مان این بود که جلوه های ویژه کار هماهنگ با فضای فیلم باشد و در خدمت اثر باشیم .شخصا معتقدم جلوه های ویژه و جلوه های بصری باید در خدمت فیلم و قصه باشد نه خودنمایی.»

پورهاجریان درباره همکاری اش با بازیگران فیلم گفت:«همکاری با بازیگران این کار عالی بود. در این پروژه ،هم با بازیگرانی همکاری کردم که برای اولین بار بازیگری را تجربه می کردند و هم با پیشکسوتی مانند فرامرز قریبیان وبا بازیگر شناخته شده ای مانند حامد بهداد .با آقایان بهداد و قریبیان قبلا همکاری داشتم و بلافاصله منظور یکدیگر را درک می کردیم در مورد بازیگران جدید هم با توضیحاتی که ارائه می شد به مشکل برنخوردیم و در کل تجربه بسیار خوبی بود

پورهاجریان درباره همکاری اش با حماسه پارسا کارگردان فیلم «چهارشنبه خون به پا می شود» اظهار داشت:« آقای حماسه پارسا سالها خارج از کشور زندگی و تحصیل کرده اند و این فیلم اولین کارشان بود که در ایران کارگردانی می کردند وبالطبع کمی زمان می برد تا با شرایط فیلمساری در ایران آشنا شوند ولی ایشان به سرعت توانستند خودشان را با شرایط وفق دهند و ارتباط بسیار خوبی با عوامل برقرار کردند که من نیز از این قاعده مستثنی نبودم. از همکاری با ایشان به شدت خوشحالم و حاصل کار هم خوشبختانه برای همگی رضایت بخش بود.»

پورهاجریان در پایان درباره اهمیت هماهنگی مدیر جلوه های ویژه و مدیر فیلمبرداری در فیلم ها و همکاری اش با تورج اصلانی در این فیلم گفت:«در فیلم هایی که نیاز به جلوه های ویژه وجود دارد همکاری مدیر جلوه های ویژه و فیلمبردار بسیار حائز اهمیت است. در این فیلم من با آقای اصلانی همکاری داشتم. ایشان جزو فیلمبردار های صاحب سبک و پیشکسوت سینمای ایران هستند. چون بخشی از فیلمبرداری در شب انجام می شد همکاری تنگاتنگی با ایشان داشتیم و به سرعت توانستیم با هم هماهنگ بشویم و نتیجه این هماهنگی را به وضوح می توانستیم در ثبت صحنه های اکشن ببینیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.