یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

تلاش برای فعالیت در عرصه سینمای کودک

اژدری: کودکان ما نیاز به فیلم های وطنی دارند/ فیلم‌های پرهزینه نباید مانع از مشارکت سازمان‌ها شود

فرزاد اژدری

سینما پرس :فرزاد اژدری کارگردان سینما در گفتگو با سینما پرس گفت:« متاسفانه یا خوشبختانه فیلمنامه هایی که در زمینه سینمای کودک برای ساخت به سازمان ها پیشنهاد می کنم معمولا پرخرج و هزینه و همراه با پروداکشن نسبتا دشوار هستند ولی این نباید مانع از مشارکت آنها شود»

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این کارگردان فعال در ژانر کودکان و نوجوانان گفت:« یکی از فیلمنامه های ارائه شده «گاگول گا» نام دارد که در صورت ساخت، فیلمی شاد و سرگرم کننده برای کودکان خواهد بود و به روحیات این رده سنی بسیار نزدیک است. "

کارگردان فیلم "سلام بر فرشتگان" درباره تاخیر در روند ساخت این فیلم ادامه داد: « در سینمای کودک همواره بحث فانتزی و جلوه های ویژه پیش می آید که سینمای ایران چندان به آن عادت ندارد در حالی که ما برای جذاب کردن فیلم های مان برای کودکان و نوجوانان و رقابت با سینمای جهان ناچاریم در این زمینه ها پیشرفت کنیم و این مهم تنها با سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود.»

این کارگردان در ادامه افزود :« من نیز می توانم فیلمنامه های ارزان تر و ساده تر بنویسم و اتفاقا ساخت اینگونه آثار برای  من هم به عنوان کارگردان ساده تر خواهد بود ضمن اینکه پیدا کردن سرمایه گذار هم به دشواری فیلمنامه هایی که در حال حاضر نوشته ام نخواهد بود، اما همچنان بحث بر سر جذاب کردن فیلم ها برای کودکان است . یک درام کودکانه ساده شاید دیگر برای کودکانمان که سینمای روز دنیا و کارتون ها فیلم های ژانر کودکان را دنبال می کنند پر کشش نباشد .»

کارگردان فیلم " عملیات مهد کودک" در مورد اینکه چرا با وجود دشواری های کار برای کودکان در سینمای ایران همچنان به فعالیت در این عرصه علاقمند است گفت:« بچه های ما نیاز به فیلم های وطنی که آمیخته با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد دارند و من نمی توانم به این علت که شرایط ساخت فیلم کودک در ایران سخت است پایم را از این عرصه عقب بکشم. باید تا آنجا که در توان داریم برای آینده سازان کشور تلاش کنیم. کودکان امروز جوانان فردای این مرز و بوم هستند و باید از همین حالا آن ها را با عقاید و افکار و وطنی و فرهنگ بومی خودمان و مفاهیمی چون محبت ،انصاف و کشور دوستی آشنا کنیم.»

وی در پایان خاطر نشان کرد:"سینما می تواند زمینه ساز رشد کودکان و نوجوانان ما در زمینه فکری و اعتقادی شود. اگر خدای ناکرده در آینده امنیت کشور به خطر بیافتد همین کودکان امروز مدافعان خاک و مرزهای ما خواهند بود . همچنین این کودکان قرار است در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی کشور را مدیریت کنند به همین خاطر میزان اهمیت سینمایی کودک و تاثیر آن در آینده بسیار بالاتر از حد تصور است."

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.