یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

در مصاحبه با سینماپرس

شاه حسینی: در «به کودکان شلیک نکنید» اکشن حرف اول را می‌زند/ هرگز در تهران فیلم نمی سازم

انسیه شاه حسینی*

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما صبح امروز در گفتگویی با خبرنگار سینماپرس از آخرین وضعیت فیلم خود با عنوان« به کودکان شلیک نکنید» سخن گفت و اظهار داشت با وجود حال و هوای انسانی، اکشن در این این فیلم حرف اول را می زند

کارگردان «شب بخیر فرمانده» در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد داستان جدیدترین اثر سینمایی اش گفت:  داستان «به کودکان شلیک نکنید» در مورد یک انسانی است که در شرایط بحرانی قرار می گیرد و فیلم به نحوی می خواهد روحیات کاراکترهای مختلف در مواجهه با شرایط بحرانی را به تصویر بکشد.

وی به ویژگی های فیلم جدید خود اشاره کرد و توضیح داد: «به کودکان شلیک نکنید» فیلم بسیار پر کاراکتری است و اکشن در این فیلم حرف اول را می زند ، با این حال فیلم هیچ گاه از حال و هوای انسانی فاصله نمی گیرد و حتی در خشن ترین لحظات  هم فضای انسانی و عاطفی در فیلم وجود خواهد داشت تا تاثیر تلخ آن برای مخاطبان احساس نشود.

کارگردان «پنالتی» تصریح کرد: به نظر من بیش از هر چیزی قصه در یک فیلم مهم است چرا که تاکنون بارها دیده شده که برخی فیلمسازان به تکنیک بیشتر از قصه اهمیت داده اند و با بیان خشن آنچه در ذهن داشته اند تنها و تنها باعث فرار، گریز و پس زدن مخاطب از فیلم هایشان شده اند چرا که مخاطب پس از اینکه چند صحنه خشن در فیلمی مشاهده می کند، ناخودآگاه اشباع شده و دیگر برایش زندگی و سرنوشت کاراکترهای فیلم بی معنا می شود.

شاه حسینی در خصوص زمان کلید خوردن «به کودکان شلیک نکنید» نیز گفت: تهیه کننده فیلم اصرار دارد که زودتر فیلمنامه نهایی را برایش ارسال کنم  تا وارد فاز پیش تولید شود اما این مسئله برای من که بیش از ۵۰۰ صفحه فیلمنامه را بعد از ۳ سال تحقیق و بررسی نوشته ام، بسیار سخت است که در یک شب بخواهم آن را تبدیل به ۸۰ صفحه کنم چرا که برای نوشتن این فیلمنامه متریال های زیادی را جمع آوری کرده ام و اینک برای خلاصه سازی آن باید ضمن حفظ خط دراماتیک قصه، فضایی را ایجاد کنم که هم برای مخاطب قابل قبول باشد و هم لطمه ای به فیلم خودم وارد نکند.

وی در مورد لوکیشن های فیلم گفت:  لوکیشن های این فیلم نیز مانند سایر آثارم در خوزستان خواهد بود و مطمئن باشید من هرگز فیلمی را در شهر کثیف و آلوده تهران نخواهم ساخت، حتی اگر فیلم خانوادگی و یا آپارتمانی هم بخواهم بسازم مسلم بدانید حتماً جایی غیر از تهران را انتخاب خواهم کرد چرا که معتقدم حال و هوای این شهر پر هیاهو ذهن انسان را می سوزاند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم یک فیلم متفاوت جنگی را در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

وی پایان این گفت وگو در مورد اکران «زیباتر از زندگی» نیز گفت: حدود ۱۰ دقیقه از فیلم کم شده است تا فیلم ریتم بهتری بگیرد و قرار است این فیلم توسط موسسه پخش جبرئیل فیلم روانه اکران شود.

بنابراین گزارش، حامد کمیلی، محمود پاک نیت، قربان نجفی، مهوش صبرکن، سید جواد طاهری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» داستان شهید علم الهدی و رزمندگانی است که در عملیات نصر حضور داشتند، این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد.

بنابراین گزارش، این فیلم توانست در بخش جلوه های ویژه میدانی سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و همچنین جایزه ملی را دریافت کند.

فیلم های «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده» و «پنالتی» در کارنامه انسیه شاه حسینی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.