شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

همراه با جشنواره فیلم مقاومت

کارگردان شیار ۱۴۳: ساخت فیلم ا ز تبعات جنگ تحمیلی، امروز از وظایف فیلمسازان ایرانی است

نرگس آبیار

سینماپرس: نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ معتقد است که فیلمسازان ایرانی این روزها باید درباره تبعات جنگ تحمیلی فیلم بسازند و از نگاه خودنمایی به جنگ پرهیز کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت؛ نرگس آبیار افزود: سینماگران ما باید توجه داشته باشند که نباید نسبت به مقوله جنگ موضع گیری منفی داشته باشند زیرا جنگ ما جنگ تحمیلی بوده است و در این جنگ ما مجبور به دفاع بودیم ضمن اینکه ما خودمان هم قربانی این جنگ بوده ایم بنابراین کارگردانان ما بدون اینکه نگران باشند تا به فیلمشان انگ ضدجنگ خورده شود باید به کارشان ادامه دهند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم که کارگردان های دیگر با نگاه خاص خود جنگ را به تصویر می کشیدند و همین امر موجب می شد تا مخاطب از جنگ زده شود و برچسب سفارشی بودن بر کارش بخورد.

آبیار ادامه داد: چرا باید مردم سرزمینمان از ۸ سال جنگ که از بهترین سال های زندگی جوانان ما بوده است فاصله بگیرند و یا در فیلم ها احساس کنند با موضوعات کلیشه ای مواجه هستند باید این فضا را از دفاع مقدس مان دور کند زیرا جنگ ما جنگی بوده که همه آحاد مردم در آن حضور داشتند و در این راه جشنواره فیلم مقاومت می تواند کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه باید مردم را با فضای جنگ آشتی دهیم گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از مهمترین جشنواره های کشور است که باید به آن توجه جدی شود و ارگان ها و نهادهای مختلف درصدد برگزاری هرچه بهتر آن برآیند.

آبیار درباره بودجه جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: موضوع جنگ موضوعی نیست که به راحتی بتوان آن را نادیده گرفت زیرا ما ۸ سال درگیر آن بوده ایم و تا به امروز هم داریم از تبعات آن رنج می بریم. ما باید به جهانی که از ما تصویری جنگ طلب به دنیا معرفی کرده است نشان دهیم که ما خودمان هم قربانی جنگ بوده ایم.

وی ادامه داد: در ساخت فیلم ها باید توجه داشته باشیم که امروز دیگر باید درباره تبعات جنگ فیلم بسازیم و با توجه به اینکه تولید فیلم درباره جنگ هزینه بر است باید دستگاه های ذی ربط مخصوصا کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه ای را برای ساخت این نوع فیلم ها و این جشنواره که تنها جشنواره مختص به جنگ است اختصاص دهد.

این کارگردان همچنین گفت: امروز از یک نگاه استعمار و استکبار جدید که بسیار هم زیرکانه است به جشنواره فیلم مقاومت نگاه می شود اما در همه ما ایرانی ها نگاه ضدصهیونیستی وجود دارد و دلیلش هم بیداری است که در ملت ما وجود دارد و همین بیداری، رسانه های غربی و رژیم صهیونیستی را وادار به واکنش علیه این جشنواره می کند.

وی ادامه داد: بنابراین مسئولین امر باید به این امر واقف باشند و در برگزاری هرچه بیشتر این جشنواره تلاش کنند زیرا این جشنواره به نوعی خواری در چشم مستکبران جهان است.

آبیار همچنین خاطرنشان کرد: سینما به عنوان رسانه ای نافذ نقشی استراتژيِک در شناسایی و معرفی ظرفیت های انقلاب و دفاع مقدس دارد بنابراین باید به بهترین شکل مطلوب از سینما در معرفی و شناسایی جنگ به دنیا کوشید.

وی یادآور شد: البته این نکته را نباید فراموش کرد که در برگزاری این جشنواره می توان از محققان و پژوهشگران دنیا نیز استفاده کرد زیرا تعداد زیادی از محققان در دنیا وجود دارند که در این باره دارای اسم و رسم هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.