یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

جدول برنامه های تولیدی و سریال‌های شبکه های مختلف سیما در سینماپرس/ از «یاد خدا» تا «ماه عسل» احسان علیخانی

برنامه های ماه رمضان*

سینماپرس: شبکه‌های سیما در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مهمانی خدا، سریال‌ها و برنامه‌های متعددی را برای مخاطبان تدارک دیده و تولید کرده اند که سینماپرس تلاش نموده است در قالب جداول منظمی اطلاعات مربوط به این برنامه و سریال ها را در اختیار مخاطبان گرامی قرار دهد.

بر همین اساس جدول پخش سریال های ماه رمضان ۹۳ به شرح ذیل است:

شبکه    عنوان سریال  ساعت پخش      خلاصه داستان + توضیحات          عوامل تولید + بازیگران
   یکمجموعه «مدینه» ساخته سیروس مقدمهر شب ساعت ۲۲:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴:۵۰

داستان سریال «مدینه» به تهیه کنندگی زینب تقوایی داستان زنی است که پس از فوت همسرش جهان می‌خواهد به همراه پسر خوانده‌اش کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند، اما همسر اول جهان مانع جدی اوست.

 

مهدی سلطانی، پریوش نظریه، مجید صالحی، مهرداد صدیقیان، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، مریم بوبانی و سیدمهرداد ضیایی بازیگران اصلی این سریال هستند و نقش اصلی این سریال به پریوش نظریه سپرده شده است.

مدير تصويربرداری: امير معقولی، مدير توليد: سيد حسن يعقوبی، طراح گريم: مجيد اسكندری، مدير صدابرداری: هادی افشار، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، تدوينگر: خشايار موحديان، صداگذار: مهرداد جلوخانی، عكاس: بهرنگ دزفولی زاده، مدير برنامه‌ريزی: فهيمه كمالی، مدير تداركات: سعيد نظری و دستيار كارگردان: صالح جوان، داود زادق آبادی.

   دومجموعه «فاخته»

به کارگردانی محمود معظمی

هر شب ساعت ۱۸ و تکرار ان روز بعد ساعت ۱۴

داستان سریال فاخته درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

مجموعه فاخته یک ملودرام جذاب اجتماعی است و با توجه به ماموریت اصلی شبکه دو سیما یعنی پرداختن به محور خانواده، در این مجموعه نقش خانواده را به عنوان مدبر در امور نشان می دهد، ضمن اینکه ریتم این سریال تند بوده و مانند فیلم سینمایی است.

 

سریال «فاخته» به کارگردانی محمود معظمی است و در آن ثریا قاسمی در نقش خانجون، فریبا نادری در نقش فریبا، فرخ نعمتی در نقش پرویز، جلیل فرجاد در نقش وکیل، کمند امیرسلیمانی در نقش عروس خانواده خانجون، متین ستوده در نقش مینو، عبدالرضا اکبری در نقش دکتر، شهرام عبدلی در نقش پسر کوچک خانواده و رحیم نوروزی در نقش طلبکار  بازی می کنند.
  سهسریال «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشانهر شب بلافاصله بعد از اذان مغرب به افق تهرانمجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» به تهیه‌کنندگی مجید مولایی و کارگردانی علیرضا بذرافشان در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای، داستان سه زوج از گروه‌های سنی مختلف را در بر می‌گیرد و درباره سه خانواده است که کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. داستان‌های متفاوتی با یک مضمون مشترک در هر قسمت مطرح می‌شود که این سه داستان سرانجام به یک برآیند می‌رسند.

علیرضا بذرافشان، سارا خسرو آبادی، حسین تراب نژاد و فروغ فروهیده نیز گروه نویسندگان این مجموعه را تشکیل می دهند.

مهدی سلطانی سروستانی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد، سعید پورحسینی، شبنم مقدمی، فرناز رهنما و عزت ا.. مهرآوران بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

   پنچمجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد»هر شب ساعت ۲۳ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۹

مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» چند سالی است که به صورت اپیزودیک ساخته می‌شود و در مناسبت‌های گوناگون نظیر ماه مبارک رمضان به روی آنتن می‌رود.

این مجموعه در هر قسمت موضوعی اخلاقی را دستمایه خود قرار می‌دهد و در هر قسمت نیز ماجرای مجزایی را دنبال می‌کند.

بازیگران هر داستان این مجموعه با یکدیگر متفاوت هستند.
  قرآن سریال «صاحبدلان» به کارگردانی محمدحسین لطیفیهر روز ساعت ۱۴:۳۰
سریال صاحبدلان مجموعه‌ای تکراری است که پیش از این و برای اولین بار در سال ۸۵ از شبکه یک سیما پخش شد.
ماجرای این سریال درباره زندگی دو برادر به نام خلیل و جلیل را دنبال می‌کند که در انتخاب مسیر زندگی خود راه‌هایی کاملا جدا از هم را پیش گرفته‌اند اما اتفاق‌هایی این دو را دوباره سر راه هم قرار می‌دهد...

 

در این سریال حسین محجوب، محمد کاسبی، ثریا قاسمی، پوریا پورسرخ، باران کوثری و ... ایفای نقش کرده‌اند.
 
آی فیلم«پایتخت ۳» به کارگردانی سیروس مقدمهر شب ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۳:۳۰ بامداد و ۱۱:۳۰ صبحدر شب نامزدی ارسطو، سقف خانه نقی فرو ریخته و او به همراه همسر و فرزندانش به خانه دامادشان نقل مکان می‌کنند. از طرف دیگر، مشکلات مالی و بی‌کاری، عاملی بر افسردگی او می‌شود. نقی به تشویق همسرش و برای آنکه روحیه‌اش را باز یابد؛ برای شرکت در مسابقات کشتی پیشکسوتان ثبت‌نام می‌کند . . .بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، سارا و نیکا فوقانی اصل و علیرضا خمسه، بازیگران مهمان: مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و جمعی از بازیگران تئاتر.
آی فیلمسریال «زیرزمین» به کارگردانی علیرضا افخمیهر شب ساعت ۲۰:۳۰ و تکرار ان روز بعد ساعت ۴:۳۰ بامداد و ۱۲:۳۰ ظهرخلاصه سریال زیر زمین:
داستان شاد اما پر تعلیق و کنش سه شریک (اویسی – پورعرب – توکلی) است که طی یک برنامه ریزی کاملا حرفه ای موفق به کلاهبرداری چند میلیاردی می شوند، اما در ادامه مسیر قصه به شکلی که آنها پیش بینی کرده بودند پیش نمی رود و ماجراهای پیش بینی نشده ای برای آنها رقم می خورد، آنها در رویارویی با موقعیت های پیچیده هر کدام نشانگر یکی از صفات خوب، بد، زشت هستند …
«زیرزمین» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید محصول شبکه سه سیما در سال ۸۵ بود که بازیگرانی چون فتحعلی اویسی‌، ابوالفضل پورعرب‌، مهتاج نجومی‌، سروش صحت، رضا توکلی‌، بهاره رهنما‌، مهران رجبی و … در این مجموعه‌ طنز حضور داشتند.

گفتنی است؛ در شب های قدر رمضان ۹۳ از ۱۲ نقطه ایران مراسم عزاداری به صورت زنده از شبکه های سیما (یک، دو، سه، چهار، تهران، قرآن و جام جم) روی آنتن می رود.

بنا بر این گزارش، این شبکه‌ها مراسم‌لیالی قدر در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت احمد بن موسی(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم، امام زاده صالح، مسجد مقدس جمکران، مصلای تهران، مهدیه تهران، حسینیه همدانی‌ها، مسجد دانشگاه تهران، مسجد دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه عالی شهید مطهری را برای مخاطبان و علاقمندان پخش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بخش تلویزیون سینماپرس، همچنین سه برنامه «ماه عسل»، «شهر باران» و «ضیافت» از جمله ویژه برنامه‌های افطار تلویزیون در ماه مبارک رمضان است.

بر همین اساس جدول پخش برنامه های ویژه افطار ماه رمضان ۹۳ به شرح ذیل است:

 شبکهعنوان برنامه + زمان پخش     مجری                      توضیحات برنامه
یک«شهر باران» هر روز ساعاتی پیش از اذان مغرب به افق تهران اجرای این بر عهده داریوش کاردان است.

این برنامه شامل دو بخش مهمان است. اول خانواده مهمان اصلی و دوم مهمان اصلی. پخش سخنرانی کوتاه از حجت الاسلام دکتر رفیعی و استفاده از سخنان مرحوم حجت الاسلام کافی از بخش های دیگر این ویژه برنامه است.

همچنین در برنامه «شهر باران» مسابقه تلفنی «دستان بهشت» با موضوعات متنوع معارفی روانه آنتن می‌شود.

سه«ماه عسل» ۷۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به افق تهرانویژه برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی

 این برنامه ویژه برنامه دیگری است که در مدت زمان ۷۰ دقیقه پیش از اذان مغرب از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. این برنامه در طول زمان پخش خود طی سال‌های گذشته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

قرآن«ضیافت» قبل از اذان مغرب به افق تهرانمجریان اصلی این برنامه سید وحید مرتضوی و کتایون درویشی هستند.

«ضیافت» عنوان برنامه ویژه افطار در شبکه قرآن سیماست. برنامه «ضیافت» نیز ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیماست که بر اساس شناخت بهتر از سیره ۳۰ نفر از مراجع سلف و همینطور کارشناسان قرآنی شکل گرفته است. در این برنامه از فرزندان و بازماندگان این بزرگان دعوت شده و با آنها گفت‌وگو خواهد شد.

این برنامه به زندگی و شخصیت بزرگانی نظیر آیت الله بهجت، آیت الله فاضل، آیت الله تبریزی، آیت الله اراکی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله صافی، آیت الله بروجردی، آیت الله حائری، آیت الله بهاالدینی، آیت الله مجتهدی، آیت الله تهرانی، علامه طباطبایی، علامه جعفری، علامه امینی، آیت الله خوانساریف شسخ عباس قمی، علامه مجلسی، بانو امین و ... می‌پردازد.

همچنین طبق معمول عملکرد هر سال شبکه های سیما، قبل از پخش سریال های شبانه در شبکه های یک، دو و سه سخنان مراجع تقلید در قالب ۵ دقیقه پخش می شود.

 جدول سخنرانان به قرار زیر است:

    شبکه           سخنران
      یکآیت الله نوری همدانی
       دوآیت الله جعفر سبحانی
     سهآیت الله مکارم شیرازی

همچنین در این ایام شبکه‌های مختلف اقدام به پخش مدیحه‌سرایی در مناسبت‌های مختلف این ماه می‌کنند. از جمله مداحانی که در ماه مبارک رمضان آثارشان از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد می‌توان به حاج منصور ارضی، حاج محمدرضا طاهری، حاج محمدصادق آهنگران، حاج محمود کریمی، حاج مهدی سلحشور، سیدمحمد موسوی، حاج سعید حدادیان، حاج مهدی سماواتی، حاج ذبیح اله ترابی، حاج حسین سازور، سیدمهدی میرداماد، حاج مرتضی طاهری، حاج علی انسانی، حاج سیدمجید بنی فاطمه، حاج ماشاءالله عابدی، حاج محسن طاهری، حاج احمد چینی و حاج حسن خلج اشاره کرد. 

گفتنی است؛ شبکه قرآن و معارف نیز ویژه برنامه گفت و گو محوری با عنوان «یاد خدا» به تهیه کنندگی یونس قاسمی و کاظمیان را تدارک دیده است که از روز اول ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۲ الی ۱۳ و تکرار آن روز بعد ساعت ۶ الی ۷ صبح  به روی آنتن می‌رود.

جدول برنامه های «یاد خدا» به این شرح است:

    روز       گفت و گو شونده                    موضوع برنامه
شنبهحجت الاسلام راشد یزدی روزه و درس هایی از زندگی
یکشنبهحجت الاسلام حاج علی اکبری نقش مسجد در سبک زندگی دینی
دوشنبهحجت الاسلام ثمری آثار تربیتی روزه
سه شنبهحجت الاسلام علوی تهرانی وقایع مهم اسلامی تاریخی در ماه مبارک رمضان
چهارشنبهحجت الاسلام سید حسین مومنی

طرح مباحث اخلاقی در شرح حدیث عنوان بصری

 

بر اساس این گزارش شبکه مستند سیما نیز برنامه ای را برای جذب مخاطب در ایام ماه مبارک رمضان ۹۳ در نظر گرفته است که با انتخاب ۲۵ سریال رمضانی از بین ۴۰ سریال سال‌های اخیر در گفتگو با تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آنها سراغ پشت پرده این آثار در برنامه «پشت ماه» رفته است.

«پشت ماه» به تهیه کنندگی محمد هوشمند با هدف به تصویر کشیدن پشت پرده بهترین سریال های رمضانی سال های اخیر سیما  در شبکه مستند تولید شده است.

در این برنامه که از ۷ تیر ماه هر شب در ساعت ۱۹ پخش خواهد شد سریال های «مرده متحرک»، «صاحب‌دلان»، «اغما»،‌ «ملکوت»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش» و «مثل هیچکس» از جمله این ۲۵ سریال هستند و قرار است پشت صحنه سریال های رمضان امسال نیز در قالب این برنامه پخش شود.

 

 

نظرات

  • سامی ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۵:۲۱
    1 0
    ممنونم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.