شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

به كارگردانی علی دلگشایی؛

«روزی روزگاری ایران» با موضوع دهه شصتی‌ها ساخته می‌شود

روزی روزگاری ایران

سینماپرس: سعید هاشمی تهیه كننده سینما صبح امروز گفت: درخواست پروانه ساخت برای تولید فیلم سینمایی «روزی روزگاری ایران» به کارگردانی علی دلگشایی به سازمان سینمایی ارائه داده ام و در انتظار موافقت شورای پروانه ساخت جهت تولید آن هستم.

براساس این گزارش، هاشمی ضمن بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: تقریبا دو هفته از زمان درخواست پروانه ساخت «روزی روزگاری ایران» می گذرد اما با توجه به اینکه کارگردان معرفی شده اولین تجربه سینمایی‌اش خواهد بود گویا تا پایان خرداد ماه سهمیه کارگردان‌های کار اولی از سوی سازمان سینمایی اعلام می شود.

وی درباره داستان این فیلم گفت: «روزی روزگاری ایران» به موضوع نوستالژی بچه های دهه شصت می پردازد که هم نسلان ما با آن درگیر هستند اما این فیلم اشاره مستقیمی به جنگ ندارد و تنها مضمونی اجتماعی دارد.

هاشمی یادآور شد: این فیلم سه مقطع را روایت می كند که از دهه شصت آغاز و در دهه هفتاد ادامه پیدا می کند و در دهه هشتاد به پایان می رسد. محوریت فیلم قهرمان پروری است و برای انتخاب بازیگر به توافق خاصی نرسیده‌ایم اما به محض دریافت پروانه ساخت مقدمات جدی مذاكره با بازیگران را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است، علی دلگشایی بیشتر سابقه نوشتن فیلمنامه را در کارنامه اش دارد و تاكنون توانسته است که دو تله فیلم را کارگردانی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.