سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

روزهای پر کار یک آهنگساز؛

اورکی: ساخت موسیقی «مولانا» ادای دین من به این شخصیت است

ستار اورکی در نشست فیلم شورشیرین در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: ستار اورکی سازنده موسیقی صبح امروز 22 اردیبهشت گفت: روزهای پر کار را سپری می کنم و برای من یک افتخار است که موسیقی درباره مولانا را می سازم و احساس می کنم فرصتی خوبی برایم فراهم شده است تا بتوانم به این شخصیت ادای دین داشته باشم.

بنابراین گزاش، این آهنگساز در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: هم اکنون فیلم سینمایی «پنج ستاره» ساخته مهشید افشارزاده را بر پرده سینماها دارم.

وی در ادامه افزود: دو فیلم «دربست آزادی» ساخته مهرشاد کارخانی و «خانه ای کنار ابرها» ساخته اشکان اشکذری را در نوبت اکران سینماها دارم.
سازنده موسیقی «کوچه ملی» گفت: هم اکنون مشغول ساخت موسیقی فیلم سینمایی «سه ماهی» به کارگردانی حمید قربانی و همزمان مشغول کار در سریال «مولانا» به کارگردانی شهرام اسدی و آرش معیریان نیز هستم. 

اورکی در مورد سبک موسیقی سریال «مولانا» گفت: این سریال در سه فاز است، کودکی، میانسالی و زمان پیری «مولانا» در حال ساخته شدن است، سبک موسیقی  که من برای این کار استفاده کرده ام ارکسترال است و سعی کردم در فصل کودکی مولانا همان حس و حال او را با موسیقی به تصویر بکشیم.

وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: مشغول کار در سریال – فیلم «باب المراد» نیز هستم. این سریال در مورد امام رضا (ع) و امام جواد (ع) در حال ساخت است و من  هم موسیقی و سازهای عربی استفاده خواهم کرد.

فیلم های  «اکباتان»، «ناسپاس»، «او خوب سنگ می زند»، «ریسمان باز»، «شبکه»، «کوچه ملی»، «سنگ، کاغذ، قیچی»، «تارا و تب توت فرنگی»، «پیک نیک در میدان جنگ» و ... در کارنامه آهنگسازی ستار اورکی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.