شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

در قالب دو اثر مجزا؛

مهدی غضنفری ارتباطات ساده انسانی را مستند کرد

مهدی غضنفری مستندساز*

سینماپرس: مهدی غضنفری از مستندسازان کشورمان از ساخت دو مستند اجتماعی خود که درباره ارتباطات ساده میان انسان ها است خبر داد.

براساس این گزارش، غضنفری در گفت و گو با خبرنگار بخش فیلم مستند سینماپرس، عنوان کرد: «دو مستند آماده دارم که هنوز هیج کجا نمایش داده نشده است. یکی از آن ها درباره زبان به عنوان یک عامل ارتباط میان آدم ها است که به مدت ۵۷ دقیقه ساخته شده و اکنون در مرحله صداگذاری است و دیگری نیز در مرحله تصویربرداری در جزیره کیش است که درباره ارتباطات ساده میان آدم ها است که این ارتباطات ساده از یک صبح بخیر شروع می شود تا عاشق شدن همدیگر به طول می انجامد.»

وی با اشاره به اینکه هنوز برای هیچکدام از این دو مستند عنوانی در نظر گرفته نشده است اضافه کرد: «من معمولا در لحظه آخر که کار تدوین تمام می شود عنوانی را برای مستندم انتخاب می کنم به این دلیل که تا آن زمان در گیر نام های مختلف می شوم و در نهایت با اتمام مراحل ساخت بهترین نام را انتخاب می کنم.»

این مستندساز با تاکید بر این امر که تنها در گونه اجتماعی مستند می سازد و بحث مسایل اجتماعی نه به صورت انتقادی بلکه اجتماعی شاعرانه را به تصویر می کشد بیان کرد: «من کاملا مستقل و با هزینه شخصی کار می کنم زیرا دوندگی به دنبال تهیه کننده تا حدی انرژی بر هست که فیلمساز را خسته می کند و من ترجیح می دهم همان انرژی را صرف خود کار کنم. هرچند با آرامش بیشتر و سرعت پایین تر اما من ترجیح می دهم که مستقل کار کنم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «صرفا برای جشنواره کار نمی کنم. مستندهای بسیاری دارم که هنوز به هیچ جشنواره یا شبکه تلویزیونی ارسال نکرده ام و مقید نیستم که برای جشنواره یا برای فروش کار کنم. یکباره یک ایده و سوژه ای پیش می آید و ساخت آن را شروع می کنم اما نه به نیت جشنواره و اگر تا جشنواره تمام شد به آن جشنواره ارسال می کنم اما اگر نشد با عجله کار نمی کنم که حتما به جشنواره برسد.»

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.