چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

نقش سینمای ایران در تثبیت حساس ترین نماد ملی

نیرومند: موضوعات ارزشی هیچگاه دغدغه مدیران نبوده است، خلیج فارس هم یکی از آنها!

محمدحسین نیرومند*

سینماپرس: محمد حسین نیرومند کارشناس فرهنگی صبح امروز دهم اردیبهشت همزمان با روز خلیج فارس گفت: همچنان که ما نتوانستیم جواب فیلم هایی نظیر «آرگو»، «300» ، «گلاب» و ... را بدهیم ، پرداختن به موضوعات خلیج فارس نیز دغدغه مدیران در هیچ دوره ای نبوده است.

بنابراین گزارش، مشاور وزیر ارشاد در دولت های نهم و دهم در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد دلایل کم کاری اهالی فرهنگ و هنر در خصوص معرفی این نماد ملی و دفاع حقوقی از نام آن در آثار سینمایی  اظهار داشت:  علاوه بر موضوع خلیج فارس برای خیلی از مسائل استراتژیک نیز کم کاری شده است. طبیعی است که بخش خصوصی مشکلات خاص خود را دارد و نمی تواند در این زمینه ورود پیدا کند لذا انتظار هم می رود که نهادها دولتی که بودجه خوبی دارند به این قضیه ورود پیدا کنند.

نیرومند یادآور شد:  کسی شک ندارد که در این زمینه باید فیلم ساخته شود اما به نظر می رسد، پاسخی در مورد فیلم های ضد ایرانی که تا کنون علیه ایران ساخته شده وجود ندارد، وقتی متولیان برابر ساخت فیلم های ضد ایرانی هیچ گونه پاسخ و واکنشی ندارند چه انتظاری داریم که در مورد خلیج فارس فیلم ساخته شود.

وی اظهار داشت: در کل مدیریت ما در همه ادوار خلاصه شده است در توزیع و تزریق پول و متاسفانه خیلی این بزرگواران به محتوای کارها ورود پیدا نمی کنند ، از آنجایی که این عزیزان خود را بیشتر یک کارپرداز می دانند ، انتظاری نمی رود که به موضوعات استراتژیک ، خلیج فارس و ...پرداخته شود.

این کارشناس فرهنگی به راهکار این قضیه اشاره کرد و توضیح داد: راه حل این قضیه ساده است، مدیریت متعهد، آگاه، دلسوز و دغدغه مند. اما متاسفانه  مدیران نسبت به این مضامین آگاه نیستند و با این موضوعات جذاب و خوب، جدی برخورد نمی کنند. وقتی کسی خارج از مدیریت قرار دارد، مدام شعار می دهد اما دیده ایم همان آدم حزب اللهی وقتی وارد حوزه مدیریت می شود دست و پایش برای همین حرف ها می لرزد و کاری در این زمینه انجام نمی دهد و این کار به آفتی در مدیریت  تبدیل شده است.

وی گفت: برخی مدیران مفاهیم ارزشی و اصیل انقلابی و استراتژیک مانند خلیج فارس، دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی و ... را به کلی به دست فراموشی سپرده اند .  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.