یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

راهکارهای کشف استعدادهای سینمایی/۲

شعبانی: استعدادهای سینمایی باید براساس شایسته سالاری انتخاب شوند/ آفتی به نام جشنواره زدگی به جان فرهنگ ما افتاده است

محمدعلی شعبانی مستند ساز*

سینماپرس: محمدعلی شعبانی مستندساز کشورمان در خصوص راهکارهای کشف استعدادهای سینمایی در کشور گفت: استعدادهای سینمایی باید توسط کارگاه های آموزشی و براساس شایسته سالاری رصد و انتخاب و البته به درستی توسط مسئولان غربال شوند.

بر پایه این گزارش، شعبانی در گفت و گو با سینماپرس در خصوص معنای شایسته سالاری عنوان کرد که بر اساس شایسته سالاری همه افراد به خصوص در حوزه سینما باید با یک نگاه وزن شوند و البته باید موضوع تبعیض را حذف کرد.

وی در ادامه برای کشف استعدادها از کارگاه های آموزشی و ابتدایی مدارس نام برد و افزود: «بهتر است استعدادها در کلاس های پرورشی مدارس از همان مقاطع ابتدایی و راهنمایی کشف شوند اما متاسفانه ما در دهه سوم زندگیمان تازه به این نتیجه می رسیم که چه کاره بشویم.»

کارگردان مستند «ملی بدون کارت» در زمینه توزیع امکانات به جوان های آماتور به بحث ذخیره سازی امکانات و پول در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرستان ها از امکانات بی نصیبند و این در حالی است که ما در شهرستان ها با استعدادهایی مواجه می شویم که متاسفانه فرصت و امکان شکوفایی را ندارند.

شعبانی بر حذف برگزاری جشنواره های گوناگون اما بی فایده تاکید کرد و افزود: «متاسفانه آفتی به نام جشنواره زدگی بر جان فرهنگ ما افتاده است. هر نهادی برای معرفی خود یک جشنواره ای را راه اندازی کرده که با وجود این جشنواره ها تنها توانسته مخاطب خاص را به تماشای خود بنشاند.»

وی افزود: «ما سالیانه چندین جشنواره داریم که با حذفشان می توان پول آن ها را برای ساخت فیلم به جوان ها داد تا استعداد آن ها شکوفا شود.»

شعبانی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: وقتی امسال رهبرمان موضوع فرهنگ را مطرح می کنند به این معنا است که هنوز جای عرصه فرهنگ در کشور ما خالی است و به تلاش بیشتری احتیاج دارد.

وی در خصوص بیانات رهبری خاطرنشان کرد: «کسانی که بدون شایسته سالاری وارد عرصه فرهنگ شده اند باید بدون رودربایستی به آنان اعلام کرد که برای این کار ساخته نشده اند.»

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.