شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

با اعلام مبلغ ۲ هزار تومان؛

قیمت بلیت سینما فردوسی كاهش یافت

سینما فردوسی*

سینماپرس: امیرحسین علم‌الهدی از اجرای طرح كاهش قیمت بلیت‌ در سینما فردوسی و ارائه بلیت دو هزارتومانی در این سینما خبر داد.

بنابراین گزارش، امیر حسین علم‌الهدی با بیان این مطلب گفت: سیاست سینمای ایران باید به سمت جذب مردم به سمت سالن های سینما پیش رود و این مسئله تنها زمانی رخ می دهد كه تنوع در قیمت بلیت سینماها به وجود آید و قیمت بلیت هر سینما براساس موقعیت جغرافیایی آن در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: طرح كاهش قیمت بلیت سینما و یا نیم‌بها شدن قیمت بلیت در تمامی روزهای هفته برای اولین بار در سینما سپیده اجرا شد. این سینما در طول مدت اجرای این طرح بالاترین میزان بهره‌وری را داشت. این سینما قبل از اجرای طرح نیم‌بهای بلیت، روزانه ۲۰۰ هزار تومان فروش داشت اما فروش آن پس از اجرای طرح به بیش از یك میلیون تومان رسیده است.


علم‌الهدی با تاكید بر اینكه نباید فراموش كرد مردم با وجود مشكلات اقتصادی و با توجه به قیمت بالای بلیت‌های سینما نمی‌توانند به سینما بروند، عنوان كرد: به همین دلیل سینماداران برای فروش بیشتر نمی توانند به وضعیت اقتصادی مردم بی تفاوت باشند و باید نسبت به قیمت بلیت سینماها تجدیدنظر كنند. به عنوان مثال سینماها می توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی خود در سطح شهر قیمت بلیت ها را كاهش دهند.
دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» كه به تازگی از سوی سازمان سینمایی به این سمت منصوب شده است، توضیح داد: بعد از موفقیت فروش سینما سپیده، تصمیم گرفتیم تا این طرح را در سینما فردوسی نیز عملی كنیم و به همین منظور قیمت بلیت سینما فردوسی در حال حاضر به ۲ هزار تومان رسیده است.


علم‌الهدی در پاسخ به این كه آیا تمامی سینماهای حوزه هنری شامل این طرح خواهند شد یا خیر، گفت: هر سینما مالكیت متفاوتی دارد و صاحبان سینماها باید خودشان تصمیم بگیرند كه می‌خواهند چنین طرحی اجرایی شود یا خیر اما مالكان سینماها باید به این نتیجه برسند كه قیمت ثابت برای سینماها در تمام ایام هفته و در تمام سانس‌ها جوابگو نیست و باید در زمان‌های خاص قیمت بلیت‌ها را كاهش دهند تا مردم بتوانند از كالای فرهنگی مانند فیلم‌های سینمایی استفاده كنند.


وی با اشاره به اینكه امیدوارم شورای صنفی نمایش نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشد، ادامه داد: فرهنگسازی برای اجرای چنین طرح‌هایی تنها از طریق تبلیغات انجام می شود. تا زمانی كه تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگیرد، مردم نیز از وجود چنین طرح هایی در سینماها باخبر نخواهند شد.


این كارشناس سینما بیان كرد: بعد از موفقیت سینما سپیده، تابلویی در ورودی این سینما نصب شده مبنی بر سینمای ممتاز، همچنین در سردر سینما فردوسی تابلویی زده ایم كه بلیت سینما تنها ۲ هزار تومان. در چنین شرایطی است كه مردم متوجه چنین طرحی شده و از آن استقبال خواهند كرد. با وجود چنین طرح هایی مردم می‌توانند از سینما در هر نوع شرایط اقتصادی كه باشند استفاده كنند.


علم الهدی در پاسخ به این پرسش كه برخی از سینماداران معتقدند با كاهش قیمت بلیت، نمی توانند هزینه ماهانه سینمای خود را پرداخت كنند، عنوان كرد: اگر میزان مخاطب بالا رود، ظرفیت صندلی‌هایی كه توسط مخاطب مورد استفاده قرار گرفته نیز بالا خواهد رفت. از نظر من ۲۰ مخاطب با بلیت ۵ هزار تومانی اثر كمتری نسبت به ۵۰ مخاطب با بلیت ۲ هزار تومانی دارد. علاوه بر آن با حضور مخاطبان در سینما، بخش های دیگری از سالن سینما از جمله بوفه و كافه سینمای مورد نظر نیز با فروش بیشتری همراه خواهد بوده كه این خود تامین درآمد خواهد بود.


علم الهدی در پایان گفت: طرح بلیت شناور و بلیت های گروهی در سراسر دنیا پرطرفدار است و ما نیز باید از چنین طرح‌هایی استفاده كنیم. البته چند طرح مختلف برای جذب مخاطب در سینما داریم كه امیدواریم هرچه زودتر آن را اجرایی كنیم.
  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.