سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

با تألیف دکتر ضابطی جهرمی

کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» راهی بازار نشر می‌شود

آرم نشر کتاب در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی*

کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» تالیف دکتر احمد ضابطی‏‌جهرمی به زودی توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی راهی بازار نشر می‌‏شود.

به گزارش سینماپرس،کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند» تالیف دکتر احمد ضابطی‏‌جهرمی به زودی توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی راهی بازار نشر می‌‏شود.

موضوع کتاب «شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند»، کانون «نظریه شناخت فیلم مستند» است که این نظریه عمدتاً به مباحث کلیدی شناخت شکل ها، زیرگونه ها، ساختارها و روش های بازنمایی واقعیت در سینمای مستند می پردازد.

مطالب کتاب علاوه بر طبقه بندی، معرفی و تشریح شکل مستندهای سنتی و نو، مکاتب، سبک ها، شیوه ها و مفاهیمی که در عرصه مستندسازی معاصر رواج یافته را نیز مورد بررسی قرار می دهد. ایـن مباحث به حوزه گسترده پژوهش های نظـری و تخصصـی مستنـدشناسـی مربوط می شوند که موضوع شکـل شنـاسـی و گونه شناسی در کانون آن قرار دارد.

گفتنی است: این کتاب مشتمل بر ده بخش از جمله: مستندشناسی در چشم انداز نظریه شناخت شکل فیلم، گفتمان شکل و ساختار در سینمای مستند، انواع طبقه بندی های فیلم مستند، کهن الگوهای شکل در سینمای مستند، شیوه شناسی مستندسازی و روش های بازنمایی مستند، سبک های کهن و نوین مستند، مستندهای روایتی و ترکیبی، محتوا و پژوهش در سینمای مستند، انسان شناسی تصویری و سینمای مستند، جایگاه فرهنگی و اجتماعی سینمای مستند و نقش فیلم مستند در شکل گیری سینمای ملی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.