یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵

از چمران تا آوینی

تولید اولین فیلم - سریال استودیویی ایران/ «از گهواره تا ماه» برای نمایش در جشنواره کودک آماده می‌شود

از گهواره تا ماه*

تدوین سریال «از گهواره تا ماه» به پایان رسید تا وارد مرحله دوبله ، صداگذاری و ساخت موسیقی شود و نسخه سینمایی آن نیز برای جشنواره فیلم کودک سال آینده آماده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تدوین سریال «از گهواره تا ماه» به کارگردانی سعید چاری و تهیه کنندگی محمد آزادی مهربانی به پایان رسید و فیلم وارد مرحله دوبله ، صداگذاری و ساخت موسیقی می شود و همزمان تدوین فیلم سینمایی آن آغاز شده است .

بنابراین گزارش،  فیلمبرداری این سریال که به بخش هایی از زندگی شهید مصطفی چمران ، ابراهیم همت ، عباس دوران ، سید مرتضی آوینی و محمد ابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان می پردازد، توسط ثنا صادقی نوشته شده است و خط اصلی داستان در خصوص جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) است که بعد از دستگیر توسط عوامل ساواک در جوابشان که پرسیده بودند با کدام ارتش می خواهد به جنگ شاه بیاید فرمودند که سربازان من اکنون در گهواره خوابیده اند و ما در این فیلم نشان می دهیم که کودکان در گهواره خوابیده چگونه بعدها تبدیل به سربازان رشیدی شدند که سال ۵۷ انقلاب کردند و همان ها در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی ۸ سال در جبهه ها جنگیدند و تبدیل به شهید همت ها، چمران ها ، آوینی ها و ... شدند.

از گهواره تا ماه*

برپایه این گزارش ، سعید چاری کارگردان این کار در خصوص این فیلم، اظهار داشت:  این فیلم اولین فیلم جنگی ایرانی است که تماماً به شکل استودیویی در پرده سبز فیلمبرداری شده است و دارای جلوه های ویژه کامپیوتری بسیار زیادی است.

از گهواره تا ماه*

وی در ادامه افزود: در این فیلم فضاهای مختلفی از دفاع مقدس از جنگ های هوایی، دریایی، غواصی و زمینی را در جبهه ها، می بینیم که هر کدام دارای یک قهرمان واقعی با جذابیت های خاص خودش می باشد و ریتم و فضای فیلم مدام تغییر می کند . مثلاً قهرمان جنگ های هوایی این فیلم عباس دوران است ، جنگ های دریایی ناخدا محمد ابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان است  و در جنگ های زمینی هم شهید چمران و شهید همت را به عنوان قهرمان داریم و راوی و در واقع ربط دهنده تمامی این قسمت ها هم سید مرتضی آوینی است .

از گهواره تا ماه*

چاری  در ادامه افزود: داستان فیلم سینمایی با داستان اصلی این سریال فرق می کند و قرار است فیلم سینمایی آن را برای نمایش در جشنواره کودک سال آینده آماده کنیم .

از گهواره تا ماه*

وی در ادامه توضیح داد: در واقع موضوع اصلی این فیلم کودکان در گهواره خوابیده ایرانی هستند که تاریخ ایران را رقم می زنند. ما در این فیلم نشان می دهیم که کودکان در گهواره خوابیده سال ۴۲ بعدها چگونه انقلاب کردند و در جبهه ها با دشمن بعثی جنگیدند، در همان سال ها زیر بمباران دشمنان در اواخر دهه ۵۰ و ۶۰ کودکان دیگری به دنیا آمدند که در سال ۹۲ تبدیل به دانشمندان هسته ای و بزرگانی شدند که برای ایران افتخار کسب کردند و هم اکنون هم کودکانی به دنیا می آیند که قرار است آینده ایران را بسازند .

از گهواره تا ماه*

بنابراین گزارش، مهرداد فلاحتگر، ثنا صادقی، شراره رخام ، حبیب الهیاری ، حسن اسدی ، امیر زریوند، مختار سائقی ، سیاوش قاسمی ، آرش نوذری ، حمید شهریاری ، مرجان سپهری ، علیرضا نجاتمند ، وحید بینش ، هادی عبدالمالکی ، سید رضا موسوی ، مهدی قنبری ، مهدی الهیاری ، کیسان کامجو در این کار به ایفای نقش پرداخته اند.

از گهواره تا ماه*

سایر عوامل عبارتند از: تدوین و کارگردان : سعید چاری ، تهیه کننده : محمد آزادی مهربانی ، فیلمنامه : ثنا صادقی ، مدیر تصویربرداری : امید رخ افروز ، طراح گریم : کاظم شیرازی  و پدرام زرگر و  مجری طرح : سید کاظم شیوایی.

از گهواره تا ماه*

از گهواره تا ماه*

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.