سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

در دومین روز از جشنواره حسنات/

مراسم بزرگداشت ژیلا مهرجویی و تجلیل از پریوش نظریه برگزار شد

جشنواره حسنات

در دومین روز از چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات مراسم گرامی‌داشت مرحوم ژیلا مهرجویی و بزرگداشت پریوش نظریه و با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در دومین روز از چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات مراسم گرامیداشت مرحوم ژیلا مهرجویی و بزرگداشت پریوش نظریه، با حضور جمعی از هنرمندان، محمدرضا اصلانی؛ نویسنده، کارگردان و مستندساز کشورمان گفت: شادی عنصر بسیار ارزشمندی در وجود ژیلا مهرجویی بود، به یاد دارم که هرچه زمانه سختی‌های بیشتری را به وی تحمیل می‌کرد اراده وی در مقابله با آنها بیش از پیش تقویت شد و این آموزشی برای  شما جوانان امروزی است که سختی‌ها شما را از میدان به درنکند

این مستندساز ادامه داد: مهرجویی برای همه ما الگوی استقامت، بودن و ساختن است زیرا وی حاضر بود هر پیشنهادی را برای بهتر شدن قبول کند و دچار سختی تفکر نشود. بودن تنها زندگی کردن نیست بلکه باید مدام هستی را شکل دهیم،  در تجربه آخر مهرجویی با همه سختی‌ها و نا امیدی‌ها با استقامت عجیبی شبانه روز ایستادگی کرد. سینمای ایران یک پشتیبان خوب را از دست داد که آثار خوب و ظرافت رفتار وی او را در خاطره‌ها زنده نگه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم عباس گنجوی؛ تدوینگر سینمای کشورمان نیز در رابطه با شخصیت ژیلا مهرجویی اظهار داشت: ژیلا مهرجویی در جمع ما حضور دارد زیرا آدم‌ها خصوصیاتی دارند که باعث می‌شود همیشه وجود آنها برای دیگران ملموس باشد، از کجا آغاز کردن و در چه راهی گام نهادن در سرنوشت نهایی انسان بسیار موثر و شکل دهنده شخصت انسان است.

وی ادامه داد: در فیلم‌های مهرجویی همه چیز در جای خود بود چرا که تمام توان خود را به کار می‌برد تا فضایی که لازم است را ایجاد کند، مانند او کم داریم و تصاویر و فیلم‌های جاودانه وی موجب می‌شود که هیچ گاه حضور وی را فراموش نکنیم.

 گفتنی  است در ادامه این مراسم، هدیه و لوح تقدیر ژیلا مهرجویی به فریال جواهریان دوست صمیمی وی اهدا شد، جواهریان  اظهار داشت: حق مینا بزرگمهر(فرزند ژیلا مهرجویی) بود که امشب اینجا باشد ولی او در سفر هندوستان بود و نتوانست در مراسم حضور پیدا کند و من به نیابت از وی حضور داشتم، از سال 56 با ژیلا مهرجویی و همسرش آشنا شدم و شور و هیجان آنها در زندگی برایم ستودنی بود.

وی ادامه داد:  جای تأسف است که ما او را زود از دست دادیم اما خیالم راحت است چرا که وی یک عمر با شور و هیجان زندگی کرد و همه کارهایی که می خواست را انجام داده  و خیلی خوب زندگی کرد. از برگزارکنندگان جشنواره تشکر می کنم؛ شهر زیبایی دارید؛ شما را به خدا قسم زاینده رود را پس بگیرید.

زاون قوکاسیان دبیر هنری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که در کنار مراسم یادبود ژیلا مهرجویی در مراسم گرامیداشت پریوش نظریه شرکت دارم، نظریه با اینکه مدت زیادی نیست که وارد سینما شده در رشته‌های مختلف فعالیت و بهترین‌ها را ارائه کرده است. وی هنرمندی پرانرژی است که در هرنقشی بازی کرده آن را  از آنِ خود کرده است و زمانی که انسان فیلم‌هایش را می‌بیند تصور می‌کند که کس دیگری امکان نداشته بتواند به جای او این نقش را بازی کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های پریوش نظریه همکاری وی با خیریه‌های متفاوت است و خیریه‌ای نیز با همکاری دوستانش تشکیل داده است که جزو اهداف جشنواره حسنات است و یکی از دلایل بزرگداشت ایشان  در این جشنواره به خاطر این بعد از شخصیت وی است.

در ادامه این مراسم پریوش نظریه اظهار داشت: باعث افتخار من است که در حضورتان هستم؛ سخت است که در حضور اساتید صحبت کنم  فقط امیدوارم لیاقت این افتخار بزرگ را داشته باشم، حضور در این مراسم که بزرگداشتی برای من گرفته شده افتخاری بس بزرگ برای من است و در واقع امشب یکی از شب‌های به یادماندنی زندگیم می‌باشد.

این بازیگر خاطر نشان کرد:  من افتخار داشتم که در خدمت خانم مهرجویی در بوی کافور عطر یاس بودم و مهربانی ایشان را از نزدیک دیدم؛ امید من این است که روزهایی بدون آلودگی را در محیط زیست در نگاه و دل ها ببینیم.

گفتنی است چهارمین جشنواره حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه در اصفهان در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.