دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

ارزیابی شش ماهه مدیریت ایوبی؛

حمید بهمنی: شکافی در مدیریت سینما ایجاد شده که نیازمند ترمیم اساسی است

حمید بهمنی

کارگردان «گام های شیدایی» ضمن اشاره به اینکه به مدیران جدید سینمایی نمره‌ای نمی‌دهم و ارزیابی دقیق به خروجی جشنواره سال آینده موکول خواهیم کرد، گفت: به نظر می رسد شکافی در زمینه مدیریت سینما ایجاد شده است که نیازمند یک ترمیم اساسی است.

حمید بهمنی، کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ارزیابی خود از عملکرد شش ماهه مدیریان سینمایی، اظهار داشت: به هر حال ارزیابی در مورد عملکرد مدیران کمی زود به نظر می رسد که به صورت کلان این مدیران در این شش ماه چه دستاوردی داشتند اما به هر حال حدود  15 فیلم پروانه ساخت صادر کرده اند که برخی از این آثار را در فجر سی و دوم مشاهده کرده ایم.

کارگردان «گام های شیدایی» در ادامه افزود: گلایه های اخیر ابراهیم حاتمی کیا در زمینه مدیریت سینما بیجا نیست. به نظر می رسد شکافی در زمینه مدیریت سینما ایجاد شده است که نیازمند یک ترمیم اساسی است. من به این مدیریت نمره ای نمی دهم، ازل و نصب ها هم در این زمینه طبیعی است اما نظر نهایی و ارزیابی کلی را می توان در خروجی جشنواره سال آینده مشاهده کرد و یک ارزیابی دقیقی را مد نظر داشت.

وی در ادامه افزود: در این مدت شاهد یکسری تغییر مدیریت و ازل و نصب ها بوده ایم  و بر اساس گفته آقای روحانی که تفکر تدبیر و امید را سر لوحه کار خود قرار داده اند در فجر سی و دوم به جز چند فیلم معدود ما حصل آثار فاقد تدبیر و امید بودند.

کارگردان «آن مرد آمد» ادامه داد: امیدوارم همه نیت ها خیر باشد و همه مسائل پیرامون سینما ختم بخیر شود اما مدیران سینما باید بحث سینمای دفاع مقدس و سینمای انقلاب را در دستور کار خود به طور جدی قرار دهند اگر قرار باشد برای خود باقیات و صالحات به جای گذارند، در واقع اگر مدیران این دو بحث را جدی بگیرند، شاهد یک برند مدیریتی خواهیم بود، برندی که درخشان و تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: دو فیلم دفاع مقدسی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «شیار143» ساخته نرگس آبیار نشان داد که سینمای دفاع مقدس هنوز حرف برای گفتن دارد و این دو فیلم مسیر آینده سینمای دفاع مقدس را به روشنی نشان مدیران ما داده اند، مردم هم در این مدت استقبال خوبی از این دو فیلم به عمل آورده اند و این نشان می دهد که مردم ما هم بد و خوب را از هم تشخیص می دهند و سینمای ما نیازمند یک تفکر انقلابی فراموش نشده است.

بهمنی در ادامه تصریح کرد:  باید بحث انقلاب را در سینما و رسانه ملی بیش از این ها جدی گرفت و رویکرد را به سمت بهینه سازی و زیر ساخت های سالم برد. ساخت فیلم خوب در جامعه تاثیرگذار است و «چ» و «شیار 143» جریان مثبتی در سینما ایجاد کرد و در آینده اگر مدیران سینمایی در کنار دست اندرکاران تولید مانند: کارگردان، تهیه کننده، فیلمساز و ... با هم اتفاق نظر داشته باشند شاهد اتفاقات خوبی در سینما ایران خواهیم بود اما اگر مدیریت سینما به سمت رانت خواری و باند بازی در حرکت باشد و از اعتدال فاصله بگیرد ماحصل آن آثار درخشانی نخواهند شد.

کارگردان «گلوگاه شیطان » در ادامه تصریح کرد: باید به سمت اعتدال در حرکت باشیم و فیلمسازان ما در راستای نظام و اهداف نظام فیلم های خوب تولید کنند ، سهم سینما فیلمسازان انقلابی هستند به طور مثال هالییود هم در راستای اهداف خود فیلم می سازنند و همه منافع خود را در نظر دارند اما برخی دوستان سینماگراز صداقت مدیران سوء استفاده کرده  بر خلاف اهداف نظام فیلم می سازنند. اگر قرار است فیلم اجتماعی ساخته شود فیلم اجتماعی سالم باید ساخت، اگر قرار است فیلم طنز ساخته شود باید فیلم طنز خوب ساخت نه آثاری که رو به سیاه نمایی برود.

مدیر عامل موسسه آوینی در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال آینده با ساخت فیلم های سالم مخاطب دست پر از سینما بیرون بیاید و شاهد فیلم های واقعی با مضمون های انقلابی باشد و در فیلم های سال آینده شاهد امید و نشاط برای مردم باشیم نه اینکه مدام دغدغه های شخصی و آثار سیاه نما را به خورد مخاطب دهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.