شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

به کارگردانی سعید چاری؛

نخستین فیلم سینمایی جنگی با پرده سبز در ایران وارد مراحل فنی شد

گهواره تا ماه

مجموعه فیلم «از گهواره تا ماه» به کارگردانی سعید چاری و تهیه کننده محمد آزادی مهربانی وارد مرحله صداگذاری، دوبله و ساخت موسیقی می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این فیلم که با موضوع دفاع مقدس به بخش هایی از زندگی سرداران جبهه مانند شهید مصطفی چمران، سید مرتضی آوینی، حاج ابراهیم همت، عباس دوران و محمد ابراهیم همتی، ناخدای ناوچه پیکان می پردازد به سبک کروماکی فیلبمرداری شده بود و این برای اولین بار است که یک فیلم جنگی در ایران بیشتر بخش هایش در پرده سبز و کروماکی ضبط شده است و تمامی انفجارها و جلوه های ویژه فیلم به صورت کامپیوتری می باشد.

 

گهواره تا ماه

بنابراین گزارش، سعید چاری کارگردان این کار در این کار در مورد نحوه ساخت این اثر ، اظهار داشت: فیلم جلوه های ویژه بسیار سنگینی داشت و فضای این فیلم مدام تغییر می کند. مثلا در عملیات کمان 99 که مربوط به شهید عباس دوران است ما جنگ های هوایی داشتیم و در عملیات مروارید که مربوط به شهید محمد ابراهیم همت، می باشد، عملیات دریایی بوده که سبک کروماکی و ساخت جلوه های ویژه کامپیوتری باعث جذابیت های بیشتری شده است.

این کارگردان در ادامه افزود: بخش هایی از این فیلم نیز مربوط به جنگ های تاریخی ایران حمله مغلول ها، پرتغالی ها به ایران است که آن قسمت ها به خاطر سبکی که برایش در نظر گرفتیم و جلوه ویژه تکثیر جمعیت و یا پرتاب تیر و نیزه هایش در نوع خود جالب شده است.

چاری تصریح کرد: به هر حال سینمای دنیا تغیر کرده است و دیگر در فیلم های این چنینی کمتر از جلوه های ویژه میدانی استفاده می شود و ما هم در ایران بایست کم کم به این سبک رو بیاوریم. شاید تجربه های اول دارای ضعف هایی هم باشد اما به هر حال باید از یک جایی این سبک فیلمسازی شروع شود و من از مجموع کار راضی هستم و با توجه به امکاناتی که داشتیم حاصل کار چیز بدی در نیامد.

 

گهواره تا ماه

وی در ادامه خصوص داستان این مجموعه نیز، توضیح داد:  خط اصلی داستان این فیلم جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) است که بعد از دستگیری در خرداد 1342 در جواب ساواکیان که پرسیده بودند که با کدام سرباز و ارتش می خواهد با شاه ایران بجنگد، فرموده اند که سربازان من اکنون در گهواره ها هستند و ما در این فیلم نشان می دهیم که کودکان در گهواره خوابیده آن روزها چطور بعدها به جوانان غیوری مانند شهید چمران ها، شهید همت ها، شهید عباس دوران ها و شهسید مرتضی آوینی ها تبدیل شدن و در جبهه های 8 سال با دشمن متجاوز جنگیدند.

این کارگردان در ادامه افزود:  هر قسمت این مجموعه یک داستان مستقل دارد و در هر قسمت به زندگی یکی از سرداران جبهه می پردازیم که از بین آنها داستان قسمت شهید مصطفی چمران و شهید محمد ابراهیم همتی، ناخدای ناوچه پیکان مفصل تر از بقیه می باشد.

وی در ادامه افزود: قسمت شهید چمران از مهاجرت ایشان از آمریکا به لبنان شروع می شود و تا روز شهادتشان ادامه پیدا می کند و شخصیت عرفانی دکتر چمران را در کنار مبارزات ایشان در لبنان و جبهه ها نشان می دهیم .

سعید چاری در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد : کار جلوه های ویژه بیشتر قسمت های فیلم به پایان رسیده است و تنها قسمت ناوچه پیکان در حال انجام شدن است و فیلم از هفته آینده وارد مرحله دوبله، صداگذاری و ساخت موسیقی می شود.

 

 

گهواره تا ماه

بنابراین گزارش،  حبیب الهیاری، ثنا صادقی ، شراره رخام ، امیر زریوند ، مهرداد فلاحتگر، حسن اسدی، مرجان سپهری ،  مختار سائقی ، سیاوش قاسمی ، آرش نوذری ، محمد آزادی، وحید بینش، حمید شهریاری ، علیرضا نجاتمند ، فرشید شفیعی ، کیسان کامجو و ... در این کار به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل عبارتند از:

کارگردان : سعید چاری ، تهیه کننده : محمد آزادی مهربانی، مجری طرح : سید کاظم شیوایی، مدیر تصویربرداری : امید رخ افروز، طراح گریم : کاظم شیرازی ، پدرام زرگر.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.