جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

با سیمرغ‌داران جشنواره فیلم فجر؛

حسینی‌وند: خوشحالم اولین جایزه سینمایی‌ام را برای فیلم «چ» گرفتم/ کار با حاتمی‌کیا لذت‌بخش است

اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

تدوینگر فیلم سینمایی «چ» گفت: من واقعا خوشحالم که اولین سیمرغ و در حقیقت اولین جایزه‌ای را که برای تدوین گرفتم متعلق به این فیلم بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در سی و دومین فستیوال از فیلم فجر ، در بخش بهترین  تدوین سیمرغ بلورین این دوره به مهدی حسینی وند رسید.حسینی وند با فیلم «میهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی به سینما آمد و بالاخره برای تدوین فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا توانست سیمرغ بلورین را به خود اختصاص دهد.

مهدی حسینی وند در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: واقعیت این است که قبل از شروع فیلمبرداری فیلم «چ» من قرارداد بستم و هشت ماه از زمان شروع فیلمبرداری تا پایان اسفند ۹۱ درگیر تدوین این پروژه بودم چون کار، اثری ویژه بود. در مونتاژ اتفاق خوبی که کار را آسان تر کرد نزدیکی عقیده ای بود که با کارگردان رخ داد. البته یکی از دلایل هم این بود که من پیش از این با حاتمی کیا کار کرده بودم و این آشنایی سبب شد بدانم کارگردان واقعاً چه می خواهد.

وی افزود: تدوینگر به عنوان مکمل کارگردان است و باید بتواند طبق خط فکری کارگردان پیش رود. این اتفاق به درستی در فیلم «چ» افتاد و نتیجه کار هم فکر می کنم خیلی خوب بود. در زمان تدوین یک بستر درستی برای کارگردان فراهم شد که بتواند ایده های خود را در جهت روایت قصه و خط اصلی داستان به راحتی پیش ببرد.

تدوینگر فیلم سینمایی «چ» اذعان داشت: در کنار کارگردان سعی کردیم در تدوین تعاملی عمل کنیم و خب اتفاق هم افتاد البته من به شدت سعی کردم برای بهتر انجام شدن کار خود را به ذهنیت حاتمی کیا نزدیک کنم. این را هم نمی توان کتمان کرد که در این تعامل چالش هایی هم داشتیم که با حرف زدن و پیشنهادهایمان سعی می کردیم کار را پیش ببریم. من سعی می کنم خودم را با کارگردان هماهنگ کنم و به جلو حرکت کنم. شاید ایده هایی هم نقض شد و یا خیلی اتفاقات دیگر اما مهم است که همه چیز در نهایت به نفع فیلم باشد.

حسینی وند  ادامه داد: اتاق مونتاژ یک اتاق فکر است. به این دلیل که روند کاری که همه انجام داده اند آنجا به نتیجه می رسد و فکر اولیه فیلم، شکل واقعی به خود می گیرد. حاتمی کیا کارگردانی است که وقتی وارد مرحله مونتاژ می شود با تدوینگرش پیش می رود و بنابراین می توانم بگویم کارکردن با حاتمی کیا از لذت بخش ترین کارهایم بود.

وی در پایان گفت: موقعی که به بالای سن رفتم و جایزه را گرفتم فرصت نشد این را بگویم. می خواهم به صورت ویژه از ابراهیم حاتمی کیا تشکر کنم. این جایزه اولین جایزه سینمایی من محسوب می شود و خوشحالم که اولین جایزه را برای فیلم «چ» که کارگردان آن ابراهیم حاتمی کیا است گرفتم.