سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

تولید یک فیلم 90 دقیقه ای

کارگردان «کوهستان سکوت»: این مستند نمایش تغییر زندگی بدوی به امروزی است

داریوش غریب زاده

داریوش غریب‌زاده از پایان تصویربرداری مستندی با عنوان «کوهستان سکوت» در منطقه‌ای به نام «گیسکان» خبر داد، و بیان کرد: این مستند روایتی از تغییرات زندگی مردم این منطقه از زیستن بدوی تا امروز است. آنها دور از جامعه زندگی می کردند و همه کارها را به شیوه ۲۰۰ سال پیش انجام می دادند.

داریوش غریب‌زاده، کارگردان و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه به تازگی تصویر برداری مستند را با عنوان «کوهستان سکوت» به پایان رسانده است، در رابطه با این مستند عنوان کرد: این مستند را در طول چهار سال گذشته در منطقه ای کوهستانی و دورافتاده در بوشهر با نام «گیسکان» تولید کرده ام، زندگی نیمه بدوی مردم این شهر مرا برای ساخت چنین مستندی ترغیب کرد.

وی ادامه داد: در واقع این مستند روند تکامل زندگی مردم این منطقه را به تصویر می‌کشد، در ابتدا همه چیز در این شهر به دور از شکل ماشینی جامعه امروز بود، همه کارها در آن مثل شخم زدن به شیوه ۲۰۰ سال پیش انجام می شد و راه و جاده ای هم در آن وجود نداشت و حتی مردم در زمستان ها برای فرار از سرما به غارها پناه برده و درآن زندگی می کردند اما کم کم با راه سازی در این منطقه ابزار تکنولوژی نیز وارد «گیسکان» شد و در این شهر تغییرات اساسی رخ داد. این مستند روایتی از این تغییرات است.

غریب‌زاده تصریح کرد: «کوهستان سکوت» در طول ۲۷ بار سفر من به این منطقه تولید شده است و هم اکنون برای تدوین نهایی آماده است، فکر می کنم که این مستند در مدت زمان ۹۰ دقیقه ساخته شود.

این مستندساز خاطرنشان کرد: برای خیلی از افراد زندگی مردم این منطقه جذاب بود و حتی خیلی از بوشهری ها از وجود چنین مکانی آگاه نبودند، در واقع این مستند نشان دهنده تلاش انسان برای حفظ بقای خودش است. این مستند با هزینه شخصی خودم تولید شده است و متولی خاصی هم ندارد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • امینی ۱۳۹۳/۰۳/۱۳ - ۱۸:۲۴
    1 0
    ما مردم گیسکان ، اندک مدتی افتخار میزبانی این هنرمند گرانمایه و انسان شریف و وارسته را داشتیم صداقت و مهربانی مثال زدنی ایشان بی نظیر بود. و برای همیشه در قلب ما جای خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.