دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

بشیری: «من ناصرحجازی هستم» مستندی در رابطه با دلایل ماندگاری این شخصیت است

مستند من ناصر حجازی هستم

تهیه کننده مستند «من ناصر حجازی هستم» در رابطه با این فیلم عنوان کرد: این مستند بیش از آنکه در رابطه با زندگی شخصی ناصر حجازی باشد به بررسی دلایل محبوبیت و ماندگاری این پیشکسوت فوتبال و عرصه ورزش کشور می پردازد.

سعید بشیری، تهیه کننده مستند «من ناصر حجازی هستم» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با روند تولید این مستند، اظهار داشت: این مستند  به سفارش وب سایت ناصرحجازی از اوایل آبان ماه در مرحله تحقیق و پیش تولید آن آغاز شده است. تصویربرداری این مستند نیز از اویل بهمن ماه آغاز و با گذشت 13 جلسه از فیلمبرداری حدود 50 درصد از آن به پایان رسیده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که این مستند به چه جنبه ای از زندگی این ورزشکار می‌پردازد، بیان کرد: ما از ابتدا نیز قرار نبود که به ماجرای زندگی ناصر حجازی بپردازیم، موضوع اصلی این مستند بررسی دلایل محبوبیت ناصرحجازی و پاسخ به این پرسش است که چرا با گذشت چندسال از فوت وی، همچنان از او به عنوان یک ورزشکار با اخلاق، سالم و محبوب یاد می شود. البته در این مستند گریزهایی نیز به زندگی شخصی ناصر حجازی نیز زده می شود.

 

بشیری در رابطه با افرادی که در این مستند با آنها گفت و گو شده است، تصریح کرد: ما تا این مقطع با اعضای خانواده ناصر حجازی، تعدای از دوستان و فوتبالیست های همدوره وی همچون جعفرکاشانی، حسین کلانی، حسن روشن، منصور رشیدی، پرویز مظلومی، مهدی تاج(مدیر لیگ برتر فوتبال)، دکتر محمد زادمهر و همچنین برخی از شاگردان ناصر حجازی همانند مهدی رحمتی، وحید طالب لو، علیرضا اکبرپور ...گفت و گو کرده ایم و همچنین قرار است که با علی فتح الله زاده؛ سرپرست باشگاه استقلال و علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس گفت و گو کنیم.  

 

 

حبیب کاشانی

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: مراسم جشن تولد ناصر حجازی که 23 آذر در بهشت زهرا به صورت خودجوش و از سوی هوادارانش برگزار شد، همچنین نمایش محله ای که این فوتبالیست در کودکی و نوجوانی در آن می زیسته است از جمله بخش های دیگر این فیلم مستند است. همچنین با تعدادی از هنرمندان کشورمان نظیر سیامک انصاری، خشایار الوند، امیرمهدی ژوله، عبدالرضا اکبری و بهروز رضوی نیز در این مستند گفت و گو شده است.

 

بشیری خاطر نشان کرد: واقعیت این است که در مدتی که به تحقیقو فیلمبرداری این مستند مشغول هستیم نکته ای که برای ما جالب بود این است که در شرایط فعلی فوتبال که هرروزه اخبار آن را از طریق مطبوعات و رسانه ها می خوانیم و می بینیم، متوجه می شویم که تا چه اندازه جای افرادی مثل ناصر حجازی در جامعه ورزشی کشورمان خالی است، رفتار این ورزشکار آنچنان با پاکی و سلامت گره خورده است که تاثیر حضورش هنوز پس از گذشت چند سال از درگذشتش همچنان باقی مانده است.

 

گفتنی است که فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» به تهیه کنندگی سعید بشیری و کارگردانی امید محمد نژاد در دست تولید قرار دارد. از جمله عوامل دیگر این مستند می توان به زینب سادات رضوی؛ دستیار کارگردان/، محسن یگانه؛ مدیر تدارکات/، امین اسماعیلی؛ مدیر تولید/، ابولفضل اعلایی؛ تصویربردار/، میثم معتمدی؛ صدابردار اشاره کرد. همچنین مسعود امینی تیرانی نگارش نریشن های این مستند را برعهده دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.