دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

بر اساس قصه‌های شعبان‌نژاد

«ماجراهای قصه به قصه» با تکنیک سه بعدی تصویر برداری شد

فرانک زحلی

مجموعه پویانمایی «ماجراهای قصه به قصه» بر اساس کتاب های قصه افسانه شعبان نژاد و به صورت سه بعدی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مجموعه داستان های ايرانی با نام «ماجراهای قصه به قصه» به کارگردانی فرانک زحلی و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در ۲۶ قسمت ۱۰ دقيقه­ ای با تکنيک سه بعدی ديجيتالی که برای گروه سنی ب و ج (سنين ابتدايی و اول راهنمايی) تولید شده و هم اکنون در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

زحلی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، درباره فیلم نامه این انیمیشن گفت: فيلمنامه های اين مجموعه توسط فرخ يکدانه و بر اساس کتاب های قصه افسانه شعبان نژاد نوشته شده، به نگارش درآمده است.

این کارگردان ادامه داد: قصه هاي اين مجموعه قصه هاي ناآشنا نيستند. اکثراً جزء قصه هايي هستند که در ادبيات عاميانه ما سينه به سينه نقل شده اند سپس سوژه کار داستان نويسان و اين بار سوژه ساخت انيميشن هايي براي کودکان شده اند و اين دليلي ندارد جز، قابليت ناب اين قصه ها براي جاي گرفتن در قالب هاي مفاهيم و مضاميني را با خود نسل به نسل منتقل مي کنند، مفاهيمي هم چون مهرباني ، همدلي ، زود قضاوت نکردن ، بدگويي نکردن ، سعي و تلاش ، حسودي نکردن ، حسرت نخوردن و مهمتر از همه ، هميشه شاکر بودن .

زحلی ادامه داد: انيميشن در زماني کوتاه، ابزاري قوي براي جذب کودکان است که اساس آموزش آن ها سرگرمي و بازي و تخيل است و همچنين بزرگسالان با زنده کردن کودک درو نشان می توانند به پرواز درآيد و خستگي از تنشان بيرون بيايد و ما می تونیم به يادشان بياوريم که پشت دو دو تا میشود چهارتاهای عقلانی مفاهيمی انسانی که گاه در اين چهارچوب­های محاسبات عقلانی نمی­گنجد باعث جاودانگی و بياد ماندن مي شود. اين انيميشن ها فرصتی را فراهم می­کنند تا کودک و بزرگسال (والدين) باهم به لذتی متحد برسند و لبخندشان را باهم تقسيم کنند .

از عوامل ساخت این انیمیشن می توان به: رضا تقدسي (مدیر تولید)، شهاب کسرايي (مدیر پروژه)، مهرداد نبئي (آهنگساز) اشاره کرد.

لازم به ذکر است انیمیشن  ماجراهای قصه به قصه هر روز  ساعت ۱۵:۲۰ از شبکه پویا پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.