دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷

با هنرمندان در کاخ جشنواره/

شقایق فراهانی: برج میلاد از فضای انتقاد حرفه ای خارج شده است

شقایق فراهانی در فیلم «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی

شقایق فراهانی با بیان اینکه امسال در پنج فیلم سینمایی در جشنواره حضور دارد در رابطه با فضای کاخ جشنواره عنوان کرد: برج میلاد از فضای انتقاد حرفه ای خارج شده است.

شقایق فراهانی، از پرکارترین زنان بازیگر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فیلم هایی که در آنها به ایفای نقش پرداخته است، عنوان کرد: «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی، «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، «خانم» به کارگردانی تینا پاکروان و «سایه روشن» به کارگردانی موتمن فیلم هایی هستند که در جشنواره امسال به نمایش درآمدند، باید بگویم که از میان نقش هایی که در این فیلم ها آن را ایفا کردم نقشم را در فیلم سینمایی «سایه روشن» بیشتر دوست دارم به دلیل لینکه این فیلم سناریو خیلی خاصی دارد و من در این فیلم ایفاگر دونقش بودم که هر دوی انها برای من خاص بوده است.

 

وی در رابطه با فضای جشنواره سی و دوم عنوان کرد: من فکر می کنم نسبت به سالهای پیش فیلم های بهتری در جشنواره حضور دارد اما فضای جشنواره همان فضایی است که در سالهای گذشته بر جشنواره بوده است.

 

این بازیگر در رابطه با تجربه حضور در فیلم سینمایی «خانوم» عنوان کرد: من اولین باری نیست که با تینا پاکروان همکاری می کنم. در فیلم های دیگر با وی همکاری داشته ام و بسیاری از نقش های خوبی که ایفا کرده ام را وامدار وی هستم. فکر می کنم که اولین تجربه وی در مقام کارگردان بسیار خوب بود. در فیلم خانوم قرار بود که سه نقش خانوم را من بازی کنم اما در ادامه فقط اپیزود اول را ایفا کردم و تجربه خیلی خوبی بود برایم.

 

فراهانی با بیان اینکه در بیرون از جشنواره و در سینماهای مردمی فضای بهتری نسبت به کاخ جشنواره وجود دارد، تصریح کرد: معمولا در برج میلاد تماشاچیان نسبت به فیلم ها کم لطف هستند و من ترجیح می دهم که فیلم ها را در جاهای دیگر و در کنار مردم ببینم زیرا واقعا در این فضا خستگی کار به دل همه عوامل باقی می ماند و فکر می کنم که برج میلاد از فضای انتقادات حرفه ای در آمده است. یک منتقد حرفه ای کارش نقد است و این حق را دارد که فیلم را نقد حرفه ای کند البته ماهیت نقد تلخ است اما ما به عنوان آدم های حرفه ای در این جلسات حضور پیدا می کنیم و انتظار داریم که این نقدها از دایره ادب خارج نشود ولی استادیوم نیست که دوستان مسخره می کنند و توهین می کنند و باید شئونات یک مکان هنری حفظ شود.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.