دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰

با هنرمندان در کاخ جشنواره

سلطانی: «چ» فیلمی ارزشمندی است چون نیاز جامعه را مطرح می‌کند

مهدی سلطانی  در مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «مادرانه»

مهدی سلطانی با دو فیلم «چ» و «اشباح» در فجر سی و دوم حضور دارد و معتقد است: «چ» فیلم ارزشمند و مفیدی است چون نیاز امروز جامعه که صلح است را مطرح می‌کند.

محمد مهدی سلطانی که ظهر امروز در مرکز همایش های برج میلاد به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه آیا از برآیند فیلم جدید حاتمی کیا راضی هستید، اظهار داشت: من برای اولین بار بود که این کار را تماشا کردم و به نظرم «چ» فیلمی ازرشمند و مفید است . ارزشمند از این جهت که نیاز روز جامعه را مطرح می کند. نیاز امروز جامعه صلح و آرامش است.

وی در ادامه در مورد اینکه چرا دائما نقش منفی ایفا می کنید، اظهار داشت: من لزوما نقش ها را منفی نمی بینم بلکه این ها را کاراکتر می بینم ، عنایتی فیلم سینمایی «چ» آدم شرور و خودخواهی نیست .  هدفش خیرخواهی است و دوست دارد اقوام خود را نجات دهد. او انسان نادانی نیست اما یک مواقعی فرمان قطار از دستش رها می شود . به اعتقاد من روشی که عنایتی انتخاب می کند روش صحیحی نیست.او روزگاری با دکتر چمران رفاقت دیرینه داشته اما به لحاظ ایدئولوژی در حال حاضر در تضاد با هم هستند. هر کدام از این دو حق را به هم می‌دهند اما یکسری نگاه افراطی با وجود اینکه حق با هر کدام باشد موجب ویرانی میشود.

سلطانی در ادامه در مورد لهجه نیز توضیح داد: یک دانشجو تئاتر در آن جا بود که با ما تمرین لهجه کردی می کرد و ما از اعراب گذاری می کردیم و تمرین می کردیم و او ما را تصحیح می کرد تا در نهایت لهجه درآمد.

وی در ادامه در مورد اینکه آیا جایی از بازی او حذف شده نیز گفت: نه من دو سکانس اساسی در این فیلم داشتم که به لحاظ دراماتیک تقابل قهرمان و ضد قهرمان بود. به نوعی در این فیلم همه مقابل یکدیگر هستند و دکتر چمران همه کارها را به نوعی مدیریت کرد تا تعادل نسبی حفظ شود.

سلطانی در پایان در مورد سایر فعالیت‌هایش نیز گفت: در فیلم «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی نقش کسی را بازی کردم که او را به زور بازنشسته کرده اند و او به انسانی پرخاشگر شده که مدام قرص می خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.