یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

در پاسخ به سینماپرس و در نشست فیلم «قصه ها»:

بنی‌اعتماد: تلخ نمی‌بینم ولی تلخ می‌سازم

نشست خبری فیلم «قصه ها» در جشنواره فیلم فجر

رخشان بنی اعتماد درباره فضای تلخ این فیلم گفت: تلخی از هر صاحب نظری متفاوت است همینطور که صحنه تلخ هم می تواند طنز داشته باشد و شاید این از پوست کلفتی من باشد که در بطن جامعه هستم و فیلم راجب تلخ است اما قصه آخر فیلم امیدوارنه است و من به نسل جوان اعتقاد دارم و لطفا تلخی ها را ببینید و نمی توان از همه مشکلات عبور کرد و تلخ نمی بینم ولی تلخ می سازم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری فیلم سیمایی «قصه ها» با حضور رخشان بنی اعتماد (کارگردان)، مهدی هاشمی، گلاب آدینه، فرهاد اصلانی، مهراوه شریفی نیا، حبیب رضایی،باران کوثری، شاهرخ فروتنیان، حسن معجونی (بازیگر)، کوهیار کلاری (مدیر فیلمبرداری)، سیامک کلانتری (آهنگساز)، امیر اثباتی (طراح صحنه ولباس) با اجرای کیوان کثیریان برگزار شد.

رخشان بنی اعتماد در پاسخ به سینماپرس درباره فضای تلخ این فیلم گفت: تلخی از هر نظری متفاوت است همینطور که صحنه تلخ هم می تواند طنز داشته باشد و شاید این از پوست کلفتی من باشد که در بطن جامعه هستم و فیلم راجب تلخ است اما قصه آخر فیلم امیدوارنه است و من به نسل جوان اعتقاد دارم و لطفا تلخی ها را ببینید و نمی توان از همه مشکلات عبور کرد و تلخ نمی بینم ولی تلخ می سازم.

وی درباره رستکاری شخصت هایش گفت: خوشحالم که «قصه ها» روی پرده سینما دیده شد تغییرات در شخصیت ها نیاز به تغییرات در زیر ساخت ها دارد اما همچنان شخصیت های فیلم ایستاده اند و همه دارای جوهره پاک هستند اما اینکه گفته شده این فیلم وصیت نامه من است به این شکل نیست اما هنوز سرپا هستم.

بی اعتماد درباره شرایط گرفتن پروانه ساخت این فیلم گفت: گذشته شرایط به نحوی بوده است که در آن نتوانم فیلم بسازم اما کسی هم در این مدت مانع فیلمسازی من نشده است چرا که کسی از مادر زاییده شده که جلوی فیلمسازی من را بگیرد و دنبال مظلوم نمایی هم نیستم و تصمیم گرفتم که چند فیلم کوتاه بسازم و مجوز فیلم کوتاه داشتم اما روزی خبری اشتباه در روزنامه هفت صبح درباره این فیم منتشر شد که بعد مسئولین تماس های زیادی را با من گرفتند.

وی ادامه داد: من حق دارم فیلم بسازم اما برای نمایش آن باید پروانه بگیرم و پروانه ساخت برای من خنده دار است و در صورتی پروانه ساخت می گیرم که پروانه نمایش آن هم صادر کنند.

بنی اعتماد در پاسخ به اینکه فیلم بیانیه ای و طنز شده است گفت: فیلم مثل خود زندگی است و صحنه هایی که به صورت کمدی می شود به عمد بوده است و من نگاه و نوع نگاه را می شناسم و در غیر این صورت اگر شما می گویید بیانیه بوده است من قصد دارم بیانیه بسازم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این سوال که از روزنامه کیهان پرسیده شده بود، کیوان کثیریان با خنده اسم از این روزنامه برد که باعث خنده حضار شد و بنی اعتماد بعد از پاسخ به این سوال گفت: من یکی سوالی از این دوستان کیهان دارم که آیا در فضای خارج از عمومیت روزنامه بازهم همچین نگاهی را دارند؟ اگر این سوالات از جانب خودشان باشد خیلی بهتر خواهد بود.

گفتنی است، کیوان کثیریان بعد از این برخورد با کیهان که باعث شد خبرنگار آن از جایش بلند شود از او عذرخواهی کرد.

پیمان معادی درباره نقشش در «قصه ها» گفت: به غیر از من نگار جواهریان و بابک حمیدیان هم اولین بار در فیلم بنی اعتماد بازی کرده اند و من با این فیلم به یکی از خواسته هایم رسید و امیدوارم کار کنند تا چراغ سینما روشن نگه دارند.

باران کوثری درباره همکاری اش با این فیلم گفت: همکاری با رخشان بنی اعتماد باعث افتخار است و تجربه لذت بخش برایم بود، این فیلم امیدوار کننده ترین فیلمی بود که در دولت گذشته ساخته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.