سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲

گزارش سینماپرس از مراسم تجلیل از عرب‌نیا/

میرباقری: مختارنامه بدون عرب‌نیا عقیم بود/ عرب‌نیا: ارزش زندگی‌ام به قدردانی مردم است

نمایی از مینی سریال رنگ شک به کارگردانی فریبرز عرب نیا و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و محصول سیمافیلم

کارگردان سریال «مختارنامه» در مراسم تجلیل از فریبرز عرب‌نیا با بیان اینکه این مراسم باید زودتر برگزار می شد، گفت: این سریال بدون حضور فریبرز عرب نیا بازیگر نقش مختار عقیم است چرا که این بازیگر با عشق و انگیزه این نقش را به خوبی بازی کرده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم تقدیر از فریبرز عرب نیا بازیگر سینمای ایران عصر امروز با حضور سینماگران و علاقه مندان به سینما در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

میرباقری: مختارنامه بدون عرب نیا عقیم است

 داود میرباقری در این مراسم ، اظهار داشت: فریبرز عرب نیا شایسته تقدیر است و این مجلس باید زودتر از اینها برای وی برگزار می شد ، به نظر می رسد صدا و سیما در این بخش کم کاری کرده است.

کارگردان سریال تلویزیونی «مختارنامه» در ادامه  افزود: شش تا هفت سال کار مستمر در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» بسیار سنگین و دشوار بود و اگر همت و انگیزه فریبرز عرب نیا نبود، نمی توانستیم نتیجه ای که امروز به نام «مختارنامه» ثبت شده را بدست آوریم.

میرباقری ادامه داد: یک بازیگر برای اینکه بتواند طراوت و شادابی خود را در یک کار طولانی نگاه داشته و به اصطلاح راکوردش را حفظ کند، باید دشواری های بسیاری را طی کند که فریبرز عرب نیا از پس این اتفاق به درستی برآمد. و اگر همدلی فریبرز عرب نیا نبود سریال  «مختارنامه» عقیم می ماند.

وی ادامه داد: ما عادت کردیم به آنچه در سرصحنه پیش می آید قانع باشیم ، از تخیلات خود کم کنیم و با شرایط سازگار باشیم اما در سریال «مختارنامه» به دلیل عشق، اتفاقات رخ داده فراتر از توان همه ما بود.

میرباقری در ادامه  با اشاره به حضور فریبرز عرب نیا در ۹۰ درصد از لوکیشن های این اثر تلویزیونی در طول شش تا هفت سال، خاطرنشان کرد: عرب نیا در سکانس های پرتحرک و دشواری حضور داشت اما همه اینها با توجه به جوهره ، عشق و انگیزه اش به کار، به سرانجام درستی رسید تاجایی که «مختارنامه» در حافظه تاریخی مردم ماندگار شد.

به گفته کارگردان «مختارنامه»، همسفری و همراهی با فریبرز عرب نیا در «مختارنامه» یکی از زیباترین لحظات هنری این کارگردان سینما و تلویزیون است.

میرباقری در ادامه با بیان اینکه برخی فریبرز عرب نیا را فردی بداخلاق تصور می کنند ، اظهار داشت: شنیدم که او فردی بداخلاق است و بسیاری به من توصیه می کردند با این بازیگر همکاری نکنم اما خدا را گواه می گیرم این امر وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به همراهی خود با فربیرز عرب نیا برای حضور در بیابان های اطراف کاشان به منظور تصویربرداری قسمت های اولیه «مختارنامه»، گفت: در راه فریبرز عرب نیا رانندگی می کرد و و من مستمع بودم. این بازیگر سینما شخصیت مختار را برای من بر اساس فیلمنامه تفسیر می کرد و چکیده دریافت خود را از شخصیت برایم توضیح داد. در همه این سال ها و در طول تاریخ تولید سریال «مختارنامه»، هیچ درگیری لفظی باهم نداشتیم و مسیری را با عشق و علاقه با هم شروع کردیم. من کمترین اصلاحات را راجع به بازی فریبرز عرب نیا در سکانس ها داشتم و خیلی از لحظات «مختارنامه» با عرب نیا خاطره شد.

میرباقری در ادامه توضیح داد: سخت گیری های فریبرز عرب نیا برای تاثیرگذاری روی کیفیت کار است و اگر آدم عقده ای نداشته باشد باید این صحبت ها را بشنود.

وی افزود: عمده اختلاف من و فریبرز عرب نیا با دیگران اگر پیش آید به دلیل حساسیت روی نقش است و حضور چنین بازیگرانی برای فضای فرهنگی کشور بسیار مغتنم است چرا که  روی نگاه و شخصیتی مورد نظرشان فکر می کنند.

عرب نیا: ارزش اصلی زندگی ام قدردانی مردم است

به گزارش سینماپرس، فریبرز عرب نیا در مراسم بزرگداشت خود با حضور داود میرباقری که امشب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: اعتراف می کنم که برای اولین بار است نمی دانم چه باید بگویم ، اما از همه کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کردند تقدیر می کنم.

وی در ادامه دافزود: حال تا سال ها از حرف های خوبی که شنیدم، حالم خوب است، نه به این جهت که دوستانم مرا تایید کردند بلکه احساس کردم که از قبیله عشقم و کاش همه شما جای من بودید.

عرب نیا تصریح کرد: امیدوارم با پایمردی و مداومت اهل فرهنگ، این کشور سرافراز و سربلند چون گوهری درعرصه فرهنگ جهانی همچنان درخشنده بماند.

بازیگر فیلم «چ»ادامه داد: واقعا نمی دانم از همه با چه زبانی تشکر کنم؛ همه به من منت گذاشتند و ضعف های مرا به زبان نیاوردند. من ضعف هایی دارم که شاید از نقاط قوتم کمتر نباشد اما در وجودم چیزی است که به آن می بالم؛ من راهم را با اعتقاد آمدم و دردانه هایی در کنارم هستند که هریک ممد حیات بوده و دست تک تک آنان را می بوسم.

وی در ادامه افزود: ارزش اصلی زندگی من قدر دیدن از مردم است نه کسانی که قرن ها است خواب هستند. این قدر دیدن برای من خوشحال کننده است و از دوستانم سپاسگزارم که همراه، همکار و شریک من در لحظات خوب و بد هستند. دوستانی که بعضا در این مجلس نیز حضور ندارند.

بازیگر سریال «مختارنامه» در ادامه یادآور شد: بزرگی آدم به دوستانش است. ذهنم پر از حرف است من خیلی تشویق و قدر ندیدم و نمی دانم در چنین مجالسی دقیقا چه چیزی باید بگویم.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم از تمبر و تصویر امضا شده از سوی برخی هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس از هنرمندان حاضر در این مراسم می توان به امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، رضا درستکار، محسن افشانی، داود میرباقری، حامد میرباقری، مسعود فروتن، عمار تفتی، بهروز خوش رزم، معصومه آقاجانی، آرش مجیدی، سعید پیردوست، بهزاد خداویسی و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.