دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

رحماندوست: داوری جشنواره فیلم فجر نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد

مجتبی رحماندوست*

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اهمیت جشنواره‌های فجر در رشد و شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر در کشور گفت: داوران در جشنواره‌های فجر نباید رویکردی سیاسی پیدا کنند چرا که این رویکرد منجر به دلزدگی فعالان عرصه فرهنگ خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی رحماندوست، در آستانه برگزاری بزرگترین فستیوال فرهنگی و هنری کشور، اظهار داشت: در برگزاری جشنواره فیلم فجر عملکرد داوران اهمیت زیادی دارد چرا که اگر بین هیات داوران جشنواره‌ها رویکرد سیاسی و جناحی حاکم باشد منجر به دلزدگی فعالان عرصه فرهنگ و هنر می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر داوران هر جشنواره عملکرد مثبتی داشته باشند، روند کیفی  آن جشنواره رو به رشد خواهد بود و اگر داوران جشنواره رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد باید منتظر رکود کیفیت جشنواره و آسیب به حوزه فعالیت جشنواره مذکور باشیم.  

رحماندوست در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی جشنواره ها از گروهی خاص و تردد گروهی دیگر از هنرمندان شده است که این شکل برخورد با هنرمندان منجر به گوشه گیری وانزوا گروهی از هنرمندان و رشد نامتوازن گروهی دیگر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه درباره تاثیر جشنواره های فرهنگی در رفع مشکل و معضلات ، توضیح داد: فرهنگ و جامعه ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و باید از پتانسیل های فرهنگی برای رفع مشکلات اجتماعی استفاده کرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

عضو کمیسیون مجلس در ادمه تصریح کرد: جشنواره های فرهنگی و به خصوص جشنواره فیلم فجر علاوه بر اینکه باید در اصلاح وضعیت اجتماعی کشور نقش داشته باشند، باید در راستای اصلاح وضعیت هنری کشور نیز نقش ایفا کنند.

رحماندوست در پایان یادآور شد: متاسفانه در راستای ایفای نقش در زمینه اصلاح وضعیت هنری کشور شاهد اتفاق خاصی نبودیم که در این زمینه از جشنواره فیلم با قدمتی که دارد بیشتر انتظار می رفت که در زمینه اصلاح مسیر سینمای کشور کوشا باشد که این اتفاق رخ نداده است.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.