شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

مجتبی امینی: «به تهران خوش آمدید» فیلمی استراتژیک در حوزه تحریم‌ها است

مجتبی امینی

مجتبی امینی تهیه کننده فیلم «به تهران خوش آمدید»: دوستان به فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» خیلی کم لطفی کرده اند و این تنها فیلم استراتیژیک در حوزه تحریم های کشورمان از سوی کشور های غربی است و ندیده گرفتن این فیلم خیلی جای سوال داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» به کارگردانی رضا سبحانی و تهیه کنندگی مجتبی امینی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شده بود برای نمایش در این جشنواره از سوی انتخاب کنندگان مورد توجه قرار نگرفت و گفتنی است فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» پیرامون تحریم ایران است که جریان دو توریست را به بهانه عبور از کشور ایران و آشنایی با فرهنگ مردم روایت می­‌کند.این فیلم تنها فیلمی است که درباره مسائل روز در ایران و کشمکش با کشور های غربی می پردازد و انتخاب نشدن این فیلم برای حضور در جشنواره باعث به وجود آمدن شایعاتی شده است.

 

مجتبی امینی تهیه کننده این فیلم که تا کنون درباره عدم حضور فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» صحبتی انجام نداده بود به خبرنگار سینماپرس گفت: فردا تصمیم گیری نهایی را خواهیم کرد که موضعمان را چگونه در برابر این انتخاب اعلام کنیم و چگونه صحبت کنیم. در حال نوشتن بیانیه ای هستیم که تا فردا که با دوستان مسئول در جشنواره فجر صحبت هایمان نهایی شد می توانیم بیانیه ای درباره فیلم منتشر کنیم.

 

وی افزود: دوستان به فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» خیلی کم لطفی کرده اند و این تنها فیلم استراتیژیک در حوزه تحریم های کشورمان از سوی کشور های غربی است و ندیده گرفتن این فیلم خیلی جای سوال داد.

 

رضا سبحانی پیش از این در بیانه ای گفته بود: «ما عطای سیمرغ را به لقایش بخشیدیم و باور داریم سهم‌داران این مرغ بی‌شمارند ولی کاش اکران فیلمی که به حق در مسیر درست منافع ملی حرکت می‌کرد به خاطر پاره‌یی توهمات و ملاحظات نادیده گرفته نمی‌شد.


«به تهران خوش آمدید» در پیرامون تحریم ایران است که جریان دو توریست را به بهانه عبور از کشور ایران و آشنایی با فرهنگ مردم روایت می­کند. در این بین آنها با مشکلاتی روبرو می شوند و همه این اتفاقات و سختی­ها را ناشی از تحریم‌هایی می­دانند که کشورهای خودشان ایجاد کردند.

 

ازیگران این فیلم عبارتند از: هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، همایون ارشادی، رضا ناجی، بابک حمیدیان، رابعه مدنی، عمارتفتی، شقایق فراهانی و سام قریبیان.

 

این فیلم محصول موسسه شهید آوینی است.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.