جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

همراه با نمایش‌های تئاتر فجر/

«کوپُن» نمایشی رئالیستی همراه با نگاهی کمدی به دنیای امروز

کوپن

«کوپن» به کارگردانی سیدجواد روشن در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر است که نمایشی رئال با دیدی فانتزی و کمدی است و مشکلات زندگی امروز بشر را روایت می کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نمایش «کوپن» که به کارگردانی سید جواد روشن که در بخش چشم انداز تئاتر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته است، برداشتی آزاد از داستانی از مارسل امه؛ داستان نویس فرانسوی است که توسط سپیده خمسه نژاد به نگارش درآمده است.

 این نمایش داستان شهری است که مسئولان آن به خاطر مشکلات اجتماعی نظیر آلودگی هوا، جمعیت زیاد، بیکاری،ترافیک و ...، تصمیم می‌گیرند به مردم شهر بر اساس با مصرف و یا بی مصرف بودنشان «کوپن» زندگی بدهند، کوپنی که توسط آن مردم شهر دچار مرگ دوره ای می شوند، شخصیت اصلی این نمایش نیز نویسنده ای است که با این تصمیم به شدت مخالف است و آغاز داستات نیز در منزل این نویسنده  اتفاق می افتد.

«کوپن» نمایشی است که بخشی از داستان آن رئال است اما نگاه نویسنده و کارگردان به مسائل و مشکلات امروز جوامع بشری در قالب بخشیدن «کوپن» به مردم برای ادامه زندگی فانتزی زیبایی را وارد روایت رئال داستان کرده اند. ویژگی دیگر این نمایش نیز کمدی بودن آن است که بر شیرینی این نمایش افزوده است. اما در مقابل داستان جذاب و پرکشش نمایش «کوپن» بازی بازیگران از پختگی لازم برخوردار نبود و آنچنان که باید مخاطبان را راضی نگاه نداشت.

طراحی صحنه نیز در نمایش «کوپن» رئال بوده و از آنجا که تمام داستان نمایش در منزل نویسنده روایت می شود، طراحی صحنه نمایش نیز در قالب منزل این شخصیت طراحی شده است، حضور یک پرنده زنده و در قفس در طراحی صحنه این نمایش بیش از سایر عناصر خود نمایی می کند زیرا این پرنده می تواند نمادی از زندگی بشر و اسارات او در جهان امروز باشد.

خیام وقار کاشانی، مسعود میرطاهری، فهیمه امن زاده و سوسن مقصودلو؛ بازیگرانی هستند که در نمایش «کوپن» حضور دارند، همچنین مرتضی میرمنتظمی؛ طراح صحنه، الهام شعبانی؛ طراحی لباس، محمود فرشته نژاد؛ آهنگسازی و سیاوش خادم حسینی؛ دستیار کارگردانی این نمایش را در این نمایش برعهده داشته اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.