دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

کیانی مستند صنایع دستی استان همدان را تولید می‌کند

علیرضا کیانی مستندساز

علیرضا کیانی از تولید مستندی در رابطه با صنایع دستی استان همدان به سفارش میراث فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: این مستند در مرحله تحقیق قرار دارد و تا اسفندماه کلید خواهد خورد.

علیرضا کیانی؛ مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه در تدارک ساخت مستند جدیدی در رابطه با صنایع دستی استان همدان است، در رابطه با این مستند عنوان کرد: این مستند در 45 دقیقه، به سفارش میراث فرهنگی و برای پخش از شبکه سراسری تولید خواهد شد. برای ساخت این مستند هم اکنون در مرحله تحقیق و نگارش هستیم و به احتمال زیاد در اوایل اسفندماه سال جاری تصویر برداری آن را آغاز خواهیم کرد.

وی در رابطه با روند تحقیقات این مستند عنوان کرد: برای تحقیق در رابطه با تولید این مستند به شهرهای اطراف استان همدان همچون نهاوند، ملایرف تویسرکان و اسد آباد سفر کرده و صنایع دستی این شهرها را از لحاظ تاریخ، قدمت، جایگاه و... مورد بررسی قرار داده ایم. حدود 10 روز است که این تحقیقات آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

این مستندساز در رابطه با هئف از ساخت این مستند تصریح کرد: صنایع دستی استان همدان سالیان درازی است که محروم مانده است و ساماندهی دقیقی روی آن انجام نمی شود. در حالی که این استان از کشورمان تنوع صنایع ستی خیلی زیاد بوده و عمر برخی از آنها مانند گلیم بافی به 500 سال پیش بازمی گردد. هدف اصلی ما شناسایی این صنایع دستی و معرفی آنها به مخاطبان و مراکز است.

کیانی در رابطه با معرفی هنرمندان همدانی در این مستند بیان کرد: در این مستند صنعت گران به صورت جدی معرفی نخواهد شد و حضور این هنرمندان در مستند به منظور معرفی صنایع دستی است نه افراد شاخصی که به هنرهای صنایع دستی این استان می پردازند.

وی در رابطه با عوامل دیگر مستند صنایع دستی استان همدان خاطر نشان کرد: احمد رسول زاده؛ به عنوان گوینده، شمس الله دایی زاده، تدوینگر، مهدی گودرزی نیز به عنوان  تصویربردار در این مستند حضور دارند.

نظرات

  • امید ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ - ۱۶:۴۵
    0 0
    کارای ایشون همیشه درخشان هستن.امیدوارم مثل فیلماىفقبلی ایشون اثری ارزنده باشه.خدا قوت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.