سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

در گفت‌وگو با سینماپرس:

قاسم‌خان: فيلم‌های مستند هنرهای تجسمی به تعامل سینمای مستند با این هنر توجه دارد

علیرضا قاسم خان

قاسم خان گفت: فيلم های مستند هنرهای تجسمی به تعامل سینمای مستند با هنرهای تجسمی و ایجاد فصل جدیدی در هنر ایران توجه دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس  از سوی عليرضا قاسم خان؛ دبير فيلم های مستند هنرهای تجسمی ششمين جشنواره تجسمی فجر  هيات پنج نفره انتخاب و داوری فيلم های مستند تجسمی، سيد محمد مهدی طباطبايي نژاد(كارشناس فرهنگي و مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي)، مهرداد اسكويی( مستندساز و عكاس)، ارد عطارپور( مستند ساز و پژوهشگر)، منوچهر معتبر(طراح و نقاش) و محمد تقی جليلی(نقاش و كارگردان فيلم در حوزه آموزش) به عنوان هیات انتخاب و داور این آثار برگزیده شدند.

علیرضا قاسم خان؛ معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: جلسه هیات داوران و انتخاب یکی است. امسال حدود 100 فیلم در این بخش شرکت دارند.

وی ادامه داد: این که چه رویکردی را در این دوره مد نظر خواهیم داشت با توجه به نگاه داوران و نشست و بررسی آنها روی فیلم های ارسال شده به جشنواره است. هیات انتخاب باید کار های اولیه خود در خصوص دیدن این فیلم ها را باید انجام دهد و ببینیم با چه دیدگاهی جلو خواهد رفت.

قاسم خان گفت: آیا فیلم های ارسالی بیشتر فیلم های پرتره است و یا فیلم های با موضوع هنر؟ هنوز مشخص نیست و ما اینها را از هم تفکیک نکرده ایم و اینها بعد از جلسه اول هیات انتخاب مشخص خواهد شد و حتی در باره نحوه ارائه این فیلمها هم بحث خواهیم کرد.و بخش های ویژه را هم درباره این قسمت از جشنواره بررسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال فيلم هاي مستند هنرهای تجسمی بخش های جدیدی را تجربه خواهد کرد و نخستین نشست تخصصی در حوزه هنر های تجسمی را برگزار  می کنیم و تفاوت های که نسبت به سال قبل داریم را در برنامه ریزی ما و کیفیت فیلم های ارسالی به جشنواره مشاهده خواهیم کرد.

قاسم خان گفت: به هر حال آثار هنر های تجسمی را از یک مدیای جدید که سینمای مستند است در قالب فیلم می بینیم و باید توجه داشته باشیم که یک تابلو وقتی روی دیوار قرار دارد یک معنا دارد و وقتی در یک فیلم مستند با یک سازکار دیگری نشان داده می شود  و یک معنای دیگر دارد.

وی در پایان اشاره کرد: مهم ترین توجه در این بخش از فیلم های هنرهای تجسمی، این است که سینمای مستند چگونه می تواند در یک تعامل با بخشهای هنرهای تجسمی فصل جدیدی در هنر ایران باز کند.

 

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.