چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

برهان: جشنواره‌ها تنها فضای مناسبی برای دیده شدن مستند هستند/ مستندی از زندگی مردی صدساله می‌سازم

عباس برهان

عباس برهان ضمن بیان اینکه در حال ساخت مستندی از زندگی یک فرد کهنسال صد ساله است در رابطه با فضای نمایش فیلم مستند در ایران عنوان کرد: متأسفانه غیر از جشنواره‌ها فضای مناسبی برای دیده شدن مستند وجود ندارد.

عباس برهان، مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: در حال حاضر فیلم مستندی را در رابطه با زندگی یک مرد کهنسال که ۱۰۰ سال سن دارد هستم، این مستند در مرحله تدوین قرار دارد و تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

 

وی در رابطه با این مستند توضیح داد: در حقیقت این فرد کهنسال با نام یدالله برهان پدربزرگ من است که با گرفتن جشن تولد صدسالگی‌اش برش‌هایی از زندگی حال و گذشته‌اش در این مستند به نمایش گذاشته می‌شود و در این حین سیر تاریخ و حوادثی که وی پشت سرگذاشته است همچون جنگ جهانی دوم، سبک ازدواج و زندگی در دوران گذشته و برخی از حوادث اجتماعی و سیاسی از زبان وی نقل می‌شود.

 

کارگردان مستند «سانس ویژه» در رابطه با شرایط دیده شدن سینمای مستند در ایران اظهار داشت: متاسفانه سینمای مستند در ایران بازاری ندارد و غیر از چند جشنواره‌ای که برگزار می‌شود هیچ فضای مناسبی برای نمایش فیلم‌های مستند وجود ندارد، در چنین شرایطی تهیه‌کنندگان در این بخش از سینما دلزده شده و ترجیح می‌دهند که در فضاهای دیگری سرمایه‌گذاری کرده تا برگشت مالی داشته باشند.

 

برهان تصریح کرد: بارها تبلیغاتی را مبنی بر اینکه سینمای مستند مخاطب فراوانی دارد را شنیده‌ایم البته نمی‌گویم این سخن اشتباه است اما عملا برای مخاطب و دیده شدن فیلم‌های مستند پس از برگزاری جشنواره‌ها اتفاق خاصی رخ نداده است، تلویزیون نیز به عنوان تریبون اصلی فیلم‌های مستند به خاطر نداشتن بودجه و مسائل دیگر از مستندسازان حمایت نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.